اقدامات کانون های مساجد موجب تحول در سطح برنامه های فرهنگی شده است

آسایش گفت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب کانون های مساجد و حضور جوانان خلاق و ارزشی، فعالیت ها و اقدامات کانون های مساجد موجب تحول در سطح برنامه های فرهنگی در استان بوشهر شده است.

به گزارش  خبرگزاریشبستان از بوشهر، روز چهارشنبه (10 دی) نشست مشترک نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ساختمان مرکزی این ستاد برگزار شد.

 

«علیرضا پولاد» نیز در این نشست به ظرفیت بالقوه کانون های مساجد در راستای ارتقای سطح فرهنگی استان اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ظرفیتی مناسب در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با اشاره به فعالیت 412 کانون فرهنگی هنری در مساجد شاخص استان بوشهر اظهار داشت: تعداد 62 کانون فرهنگی هنری شاخص در سطح شهر بوشهر در حال فعالیت می باشند.

 

وی به گستردگی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 32 هزار نیرو توانمند در رشته های مختلف در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت می باشند که لازم است فعالیت های آن های به سمت تخصصی شدن سوق داده شود.

 

پولاد به اهمیت حضور جوانان در مساجد و پرورش فکر و اجتماعی آنان اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فراهم سازی بستری مناسب در راستای جذب جوانان به مساجد نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا می کنند که این مهم اقدامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت تاثیرگذار و ارزشمند ذاکرین اهلبیت در طول سال، لازم است این مورد تکریم قرار گیرند، اظهار داشت:  پیشنهاد می شود هر ساله در ایام ربیع از سوی شهرداری بندر بوشهر آیینی در راستای تجلیل از ذاکرین اهلبیت (ع) برگزار گردد و میدان روبه رو مجلسی آل عصفور واقع در کوی شنبدی به عنوان گذر ذاکرین نامگذاری شود.

 

«مهرزاد آسایش» نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت ارتقای فعالیت های فرهنگی در سطح استان اظهار داشت: به صورت مداوم تمامی اقدامات و فعالیت های کانون های مساجد را دنبال می کنم و اقدامات ارزشمند این مجموعه در راستای تقویت و ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی در شهر بوشهر شایسته تقدیر است.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب کانون های مساجد و حضور جوانان خلاق و ارزشی، فعالیت ها و اقدامات کانون های مساجد موجب تحول در سطح برنامه های فرهنگی در استان بوشهر شده است.

 

آسایش تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم برگزاری مجالس و برنامه های گروهی و لزوم استفاده مفید از فضای مجازی، یکی از مجموعه هایی که در این امر موفق عمل کرده است کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.

 

وی به ظرفیت های بسیار خوب کانون های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه شورا و شهرداری بندر بوشهر با افتخار از کانون های مساجد جهت همکاری و تعامل در برگزاری مراسمات و فعالیت های فرهنگی در سطح شهر بوشهر دعوت می کند و آماده هرگونه تعامل با کانون های مساجد در راستای بالا بردن سطح برنامه های فرهنگی در بندر بوشهر می باشد.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: استفاه از ظرفیت کانون های مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی موجب کاهش هزینه ها و ارتقا سطح کیفی برنامه ها می شود.

 

کد خبر 1009578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha