نبود زیرساخت های اینترنتی، هزار دانش آموز را از آموزش مجازی محروم کرده است

در شهرستان فاروج نزدیک به هزار دانش آموز امکان استفاده از فضای مجازی برای تحصیل را با توجه به نبود زیر ساخت های اینترنتی، ندارند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ فاروج؛ در حالی‌که امروز دغدغه بسیاری از دانش آموزان برگزاری امتحان ها به صورت حضوری یا مجازی است اما هزار دانش آموز شهرستان فاروج در روستاهای مختلف، از ابتدای سال تحصیلی با نگرانی از عقب ماندن از تحصیل با توجه به نبود زیر ساخت های اینترنتی چشم به شیوه های دیگر آموزش دوخته اند که با توجه به شرایط ناشی از کرونا، صعب العبور بودن بعضی از محورهای روستایی، مشکلات تردد، کم بودن تعداد دانش آموزان بعضی  روستاها، بازده زیادی هم نمی تواند داشته باشد.

 

 

در 31 روستای دارای دانش آموز شهرستان، زیر ساخت اینترنتی فراهم نیست و در شماری از روستاهای به ظاهر برخوردار هم عملا امکان استفاده با توجه به ضعیف بودن اینترنت، فراهم نیست.

 

 

دانش آموزان بخش زیادی از روستاهای دهستان سنگر، دهستان شاه جهان و فاروج امکان استفاده از اینترنت برایشان به راحتی فراهم نیست.

 

 

یکی از اهالی روستای ریزه گفت: فرزندم برای استفاده از اینترنت باید به ارتفاعات برود و با توجه به سردی هوا و مشکلات تردد در روزهای برفی، خانواده همیشه نگران این رفت و آمد است.

 

 

"علی حیدرزاده" افزود: وعده برخورداری از اینترنت برای این روستا شاید به 10 سال پیش برسد اما به رغم اینکه ریزه روستای پر گردشگری است اما از این زیر ساخت محروم است.

 

 

یک دانش آموز اهل روستای گرماب هم گفت: روستا فاقد اینترنت است و ما امکان استفاده از فضای شاد یا آموزش مجازی را نداریم.

 

 

"مریم اکبری" گفت: برادرم کلاس اول است و هنوز آنطور که باید حروف را نیاموخته است.

 

 

یکی از اهالی روستای خیرآباد هم گفت: ظاهرا روستای ما برخوردار از اینترنت است اما در حقیقت بسیار ضعیف و در نقاطی از روستا غیر قابل استفاده است.

 

 

"کبری غلامزاده" افزود: بعضی از همکلاسی هایم چون گوشی همراه ندارند ناگزیر به حضور در خانه همکلاسانشان هستند تا از همان اینترنت کم جان حداکثر استفاده را ببرند.

 

                                                                                  

31 روستا با  یک هزار دانش آموز زیر ساخت اینترنتی ندارد

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج گفت:31 روستا با یک هزار دانش آموز زیر ساخت اینترنتی ندارد و در بعضی روستاهای برخوردار هم اینترنت به قدری ضعیف است که امکان استفاده دانش آموزان فراهم نمی شود.

 

 

"خلیل ذوقی" به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: این روند به معنای تعطیلی آموزش نیست در گام نخست اطلس آموزش تهیه شد و با تولید محتوا و توزیع درسنامه ها سعی برای جبران خلل نبود امکان استفاده از اینترنت در مدرسه های روستایی شد.

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج با اشاره به اینکه از 15 شهریور تا قبل از آذرماه صد درصد مدارس روستایی و 90 تا 95 درصد مدارس سطح شهر به صورت حضوری دایر بوده، افزود: در روستاهایی که برخوردار از اینترنت و شبکه

های صدا و سیما هستند روند آموزش سیر طبیعی را طی می کند اما در روستاهای محروم از اینترنت با ارائه  لوح های فشرده، توزیع فصلنامه ها در تلاش برای تعطیل نشدن آموزش ها هستیم.

 

 

وی گفت: سرگروه های آموزشی در گروه های شاد دانش آموزی عضو هستند و  برنامه های آموزشی و پرورشی را رصد می کنند واخیرا هم سرگروه های استانی به کلاس های مجازی ورود پیدا کرده و برنامه ریزی می کنند.

 

 

ذوقی افزود: در شرایط فعلی، حوزه پرورشی هم رها نشده و با  تولید محتوا از سوی مربیان پرورشی، مدیران کانون ها و مدیران دارالقرآن ها فعالیت ها ادامه دارد. 

 

 

وی به برگزاری محفل انس با قرآن، اجلاس نماز به صورت مجازی هم اشاره کرد و گفت: طرح یاریگران زندگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با تولید محتوا در فضای مجازی با مشارکت مشاوران با تجربه در حال اجرا است.

 

 

 

کد خبر 1009677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha