تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران پرداخت می‌شود

جهانساز از آمادگی سازمان چای کشور برای کمک به چایکاران خبر داد و گفت: تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«حبیب جهانساز» امروز(چهارشنبه 10 دی) در جمع خبرنگاران آمادگی سازمان چای کشور برای کمک به چایکاران در سال مزین به جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت می‌شود.

 

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه این سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب شعار راهبردی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند ابراز داشت: دولت تاکنون حمایت‌های خوبی از  چای و چایکاران داشته است و امیدواریم با تداوم این حمایت‌ها شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت در کشور باشیم.

 

جهانساز احیاء باغات رهاشده و بهزراعی را از جمله اولویت‌های کاری سازمان چای کشور اعلام کرد و در ادامه همین مطلب یادآور شد: بدون شک‌ افزایش سطح زیر کشت محصول چای علاوه بر افزایش درآمد چایکاران موجبات اشتغال پایدار در مناطق روستایی را فراهم می‌کند و باعث حفظ اراضی چایکاری می‌شود.

 

وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران گیلان و مازندران را فرصت خوبی برای کشاورزان دانست و عنوان کرد:‌ چایکاران می‌توانند با مراجعه به ادارات سازمان چای مستقر در شهرستان‌ها و با کمک کارشناسان سازمان، نسبت به احیاء باغات رها شده و استفاده از تسهیلات این بخش اقدام کنند.

 

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای استان گیلان بیش از 70 تا 80 درصد اقتصاد روستاییان به صنعت چای و تولیدات آن وابسته است تصریح کرد: تولید این محصول بیش از 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و موجب اشتغالزایی می‌شود بنابراین در صورت حمایت‌های قانونی می‌توان آن را توسعه داد.

 

جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را در راستای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح بهزراعی باغات، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز از جمله مؤلفه‌هایی است که به ‌دنبال تحقق آن هستیم.

کد خبر 1009679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha