اشتغال ۴۱ نفر با فرآوری کنجد در جهرم

جوکار با اشاره به اینکه انواع محصولات کنجد در ۱۳ کارگاه سنتی و نیمه صنعتی جهرم تولید می‌شود، بیان کرد: این امر باعث اشتغال ۴۱ نفر به صورت مستقیم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «علی جوکار»، امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید سالانه ۲۵۰ تن محصولات کنجد در جهرم گفت: فرآوری ارده که از دانه روغنی کنجد استحصال می‌شود، یکی از مشاغلی است که از سالیان دور در جهرم فعال بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: شرایط مناسب تولید کنجد شهرستان جهرم را به یکی از تولیدکنندگان عمده محصول ارده در استان تبدیل کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه انواع محصولات کنجد در ۱۳ کارگاه سنتی و نیمه صنعتی جهرم تولید می‌شود، بیان کرد: این امر باعث اشتغال ۴۱ نفر به صورت مستقیم شده است.

 

جوکار با اشاره به ارقام کشت شده کنجد در مزارع شهرستان جهرم، خاطرنشان کرد: ارقام محلی و داراب کنجد در شهرستان جهرم کاشته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول، بین یک تا یک و نیم تن کنجد تولید می‌شود،‌تصریح کرد: کنجد به دلیل نیاز کمتر به آب، یکی از محصولات مورد توجه کشاورزان است. 

 

به گزارش شبستان، کنجد دانه روغنی است که از آن برای تولید روغن استفاده می شود که منبع سرشار از کلسیم، فسفر و پتاسیم است که در صنایع تهیه روغن خوراکی و انواع حلوا شکری و شیرینی هم استفاده می‌شود.

  

کد خبر 1009687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha