تامین خوراک رسانه ها متناسب با شرایط روز جامعه

حجت الاسلام جاسمی، گفت: متولیان فرهنگی باید متناسب با شرایط روز جامعه و توجه اقشار و جنسیت باید با ظرافت تمام خوراک رسانه های جمعی را تامین کنند.

حجت الاسلام سید جواد جاسمی  رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۱ کرمانشاه  با اشاره به نقش رسانه  در ترویج ‌ سبک زندگی اسلامی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: رسانه ملی به عنوان یکی از نهادهای  اجتماعی عهده دار  انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی  است.

 

وی خاطر نشان کرد: رسانه ملی می تواند متناسب با شرایط روز جامعه با حس زیبایی شناسی آموزه های اصیل دینی‌، و با الگو پذیری از سیره نبی اکرم (ص) و ائمه معصومین  (ع) ‌و استعانت  از بیانات مقام‌معظم رهبری و توجه  به شیوه های رفتاری متناسب  با فطرت انسانی  در مسیر تعالی و تقویت فرهنگ و سبک زندگی  اسلامی که در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی مسیر راه را مشخص نموده  گام بردارد.

 

رئیس اوفاف و امورخیریه ناحیه۱ کرمانشاه افزود: در اسلام برکار و تلاش آموزش از گهواره تا گور  ، بهداشت فردی ، روش های خوردن و آشامیدن،  لباس پوشیدن  ، آداب آراستگی، قناعت و دوری از تجمل گرایی ،فخر فروشی، همسر گزینی ، اوقات فراغت ، صداقت ، عدالت تاکید شده  و مردم به اینها همه احتیاج دارند  ورسانه ملی می تواند در این راستا تاثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام جاسمی تصریح کرد: به طور کلی رسانه ها به عنوان فراگیرترین  و متداول ترین نقش در ایدئولوژی ها، ارزش هاو باورهای مشترک نقش بنیادی دارند و افراد  تحت تاثیر  رسانه ها به سلایق و ارزش های خود شکل می دهند  .
 

وی در پایان گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری رفتار اجتماعی و سبک زندگی  ما تابع تفسیر ما از زندگی است  این تفسیر هم‌کار متولیان امور فرهنگی‌و ترویج کار رسانه ملی است.

کد خبر 1009707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha