از دستگیری عاملان تیراندازی در چابهار تا كشف یک تن و ۱۵۸ کیلو مواد افیونی توسط تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان

اخبار انتظامی سیستان و بلوچستان مورخه ۱۰ دیماه /از دستگیری عاملان تیراندازی در چابهار تا كشف یک تن و ۱۵۸ کیلو مواد افیونی توسط تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان

كشف یک تن و 158 کیلو مواد افیونی توسط تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان

 

فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و 158 کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقیان مواد افیونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردار "احمد طاهری"  در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "ایرانشهر " و "زاهدان" با پشتیبانی فنی و اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال 2 محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: در این رابطه ظهر دیروز مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام  اقدامات تخصصي، یک تیم از این باند قاچاق را که با 2 دستگاه وانت تویوتا، در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در محور "مهرستان به ایرانشهر" بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت نخلستانهای های اطراف متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: طی این عملیات و با عکس العمل سریع مأموران 2 نفر از سوداگران مرگ دستگیر و ضمن کشف 2 قبضه سلاح کلاش، 3 تیغه خشاب و 60 فشنگ جنگی در بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان 452 کیلو و 640 گرم تریاک کشف شد.
سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان "زاهدان" نیز در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله 3 دستگاه خودروی پژو 405 حوالی منطقه "کوله سنگی" این شهرستان در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی بیان کرد: سوداگران مرگ که با ورود به منطقه کمین پلیس ، خودرو را در محاصره مأموران انتظامی دیدند و با تیراندازی قصد فرار از محل را داشتند که با اقدام به موقع و عکس العمل سریع تکاوران پلیس هر 3 خودروی آنها توقیف و 6 سوداگر مرگ دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات و در بازرسی از خودروهای توقیفی از قاچاقچیان 705 کیلو و 550 گرم انواع مواد افیونی شامل: 686کیلو  و 450 گرم تریاک و 19 کیلو 100 گرم حشیش بهمراه 2 قبضه سلاح کلاش و 85 فشنگ جنگ کشف شد.
سردار طاهری با اشاره به اینکه در مجموع یک تن و 158کیلو و 190گرم مواد افیونی کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

دستگیری عاملان تیراندازی در چابهار

افراد شروری که با تیراندازی در شهرستان چابهار باعث مجروحیت یک دختر 10 ساله و رعب و وحشت عمومی شده بودند، در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شدند.
سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکم دی ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان چابهار بررسی موضوع به صورت ویژه دستورکار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با حضور مأموران در صحنه  و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، 2 جوان ناشناس پس از مشاجره لفظی با اعضای یک خانواده بوسیله کلت کمری به سمت آنها تیراندازی و پس از مجروح ساختن دختر 10 ساله این خانواده از محل متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و هر 2 آنها طی 2 عملیات ضربتی و غافلگیرانه در یکی از روستاهای شهرستان دستگیر شدند.
سردار طاهری با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری استفاده شده در این تیر اندازی خاطر نشان کرد: هر 2 متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی بر عزم جدی پلیس در برخورد با هر گونه نا امنی در سطح استان تأکید و از خانواده ها و بخصوص سران طوایف خواست تا نظارت بیشتری بر رفتار جوان خود داشته و آنها را از عواقب سخت حمل انواع سلاح گرم  و سرد آگاه سازند.

 

لزوم بهره گیری از ظرفیت بزرگان طوایف در پایداری و توسعه امنیت

 

سردار طاهری" در دیدار با سران و بزرگان "طایفه ناروئی" :
لزوم بهره گیری از ظرفیت بزرگان طوایف در پایداری و توسعه امنیت
 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با بزرگان طایفه ناروئی، بر اهمیت استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدان طوایف و قومیت ها در پایداری و توسعه امنیت در استان پهناور سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با  بزرگان و معتمدین طایفه ناروئی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار یاد و خاطر امام شهدا، شهدای انقلاب بویژه شهدای ناجا و سالروز شهادت اسطوره مقاومت و ایستادگی "سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" را گرامی داشت .
سردارطاهری با قدردانی از حضور بزرگان طایفه ناروئی و دیگر همراهان این قوم بزرگ در استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت : طایفه نارویی بزرگان زیادی را دل خود پرورش داده و در جای جای استان پهناور استان وحتی در نقاط مختلف کشور نیز حضور فعال و گسترده ای در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و ... دارند جا دارد از همراهی و همکاری این قوم با نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت پایدار استان  قدردانی کنیم.
این مقام ارشد انتظامی بر اهمیت استفاده از ظرفیت بزرگان ، معتمدان در توسعه امنیت پایدار، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی همچون بهره گیری از ظرفیت طایفه ای چون "ناروئی" در توسعه و تقویت مشارکت های مردمی در پیشگیری از جرایم برای فرماندهی انتظامی استان بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی بزرگان و معتمدان طوایف و قومیت ها در استان را از اقشار تاثیر گذار و مهم در جامعه دانست و افزود: پلیس همواره تلاش دارد و داشته تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه ضمن تقویت در پایداری امنیت به بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی پایان دهد.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر برنامه های پلیس برای برگزاری جلسات متعدد با بزرگان ،معتمدان ، ریش سفیدن و جوانان طوایف بر همفکر ی بیشتر ، خاطر نشان کرد :امیدواریم  با استفاده از این ظرفیت مهم گام های بیشتری در آینده برداریم و با این تلاش ها بتوانیم در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم استان که هیچ گونه تفاوتی بین طوایف و قومیت ها در بهره بردن از امنیت پایدار استان نیست، در بین جامعه موثرتر واقع شویم .

کد خبر 1009741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha