پیکر مطهر ۶ شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری وارد سمنان شد

سرهنگ سلامی گفت: پیکر مطهر ۶ شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری امروز وارد سمنان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی»در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیکر مطهر شهدا از امروزوارد استان سمنان شد گفت: مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه ۱۳ دی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان آیت الله سید محمد شاهچراغی اقامه می شود و تدفین پیکر شهدا در شهرستان ها روز یکشنبه ۱۴ دی برنامه‌ریزی شده است.

 

وی با تأکید براینکه مراسم تشییع این شهدای گمنام در استان سمنان با توجه به شرایط کرونایی و طبق تصمیمات صورت گرفته به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و تنها با حضور تعداد معدودی از مسئولان و خانواده شهدا پیش‌بینی شده است ادامه داد: طبق مصوبه کارگروه شهدای گمنام استان پیکر یکی از این شهدا روز دوشنبه در پادگان امام رضا شاهرود و پیکر ۲ شهید روز یکشنبه در دانشکده روانشناسی و منابع طبیعی مهدیشهر به خاک سپرده می‌شود.

 

سرهنگ سلامی با بیان اینکه پیکر ۲ شهید دیگر هم روز شنبه در روستای اعلای سمنان به خاک سپرده می شود اضافه کرد: پیکر یک شهید هم روز یکشنبه در روستای ورکیان دامغان خاکسپاری می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص مشخصات شهدای گمنام استان سمنان گفت : ۲ جوان ۱۹ ساله از شهدا عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و عملیات والفجر چهار در پنجوین عراق، ۲ جوان ۲۰ ساله از شهدای عملیات والفجریک در منطقه فکه و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره ، یک جوان۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر چهار در منطقه پنجوین عراق و نیز یک جوان ۲۲ ساله از شهدای عملیات کربلای چهار در جزیزه ام‌الرصاص عراق هستند.

 

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط کنونی اظهارداشت: مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می‌کند و بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد.

 

کد خبر 1009743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha