سمینار «محیط زیست و اسلام» در دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان

قاضی دادگاه عالی عدالت پاکستان در سخنرانی با موضوع «محیط زیست و اسلام» در آکادمی شریعت دانشگاه بین المللی اسلامی خواستار تمرکز دانشگاه ها بر برنامه های درسی محیط زیستی در سایه آموزه های اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenews»،قاضی «فائز عیسی» از دادگاه عالی عدالت پاکستان در سخنرانی با موضوع «محیط زیست و اسلام» در آکادمی شریعت دانشگاه بین المللی اسلامی خواستار تمرکز دانشگاه ها بر برنامه های درسی محیط زیستی در سایه آموزه های اسلامی شد.

 

عیسی در این باره گفت: در موارد مربوط به محیط زیست مانند حیات وحش ، پارک ها و درختان و غیره باید به آموزه های دینی اهمیت لازم داده شود.

 

این سخنرانی بخشی از مجموعه سخنرانی های این آکادمی بود که در آن قاضی دادگاه عالی پرونده های مربوط به کاربرد عملی شریعت در قوانین حاکم بر حیات وحش ، محیط زیست ،پارک ها ، درختان و سفره های زیرزمینی را مورد بحث قرار داد.

 

فائز عیسی تعالیم اسلام را با ذکر مثال هایی نشان داد و ایتکه چگونه قضات می توانند در احکام قضایی از تعالیم اسلامی بهره مند شوند.

 

وی برای نشان دادن اینكه دین مسئله حفاظت از محیط زیست و حفاظت از طبیعت را مورد توجه قرار می دهد از آیات قرآن و احادیث استفاده کرد.

 

رئیس دانشگاه بین المللی اسلامی نیز از تلاشهای آکادمی در راستای جهت دهی به آموزش و همکاری با قوانین حقوقی استقبال کرد.

 

وی در این باره گفت: این سلسله سخنرانی ها فعالیت مهمی است که فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا تجربه خود را در مورد مسائل مختلف مضاعف کنند.

 

کد خبر 1009747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha