نقشه تجارت خارجی، به توسعه صادرات کمک می کند

به گفته یگانه‌فرد، نقشه راه تجارت خارجی در راستای شناسایی ظرفیت های خالی صنایع و کمک به توسعه صادرات تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوسی اظهار کرد: نقشه راه تجارت خارجی در راستای شناسایی ظرفیت های خالی صنایع و کمک به توسعه صادرات تدوین می شود.

 

علی یگانه‌فرد، در ادامه به کارت بازرگانی شرکت های تولید آرد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پنج شرکت تولید آرد در استان دارای کارت بازرگانی هستند که از این تعداد کارت بازرگانی 2 واحد دارای اعتبار بوده و اعتبار 3 مورد دیگر نیز پیگیری لازم انجام شده تا تمدید شود.

 

وی با اشاره به راه اندازی دفتر همکاری مشترک بازرگانی زنجان و دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) افزود: این دفتر طی تفاهمنامه در موضوع خاک در اختیار استان زنجان قرار خواهد گرفت.

 

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، دفتر مشترک زنجان و عمان در مسقط، دفتر همکاری مشترک زنجان و ویتنام در هانوی در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان قرار می‌گیرد.

 

وی به اعلام آمادگی سفارت ازبکستان در ایران جهت دیدار با مسئولان استان زنجان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی زنجان به عضویت اتاق‌های بین‌المللی پاکستان درآمده است.

 

یگانه فرد با یادآوری اینکه دفتر همکاری مشترک زنجان و هند راه اندازی شده است، گفت: این دفاتر برای توسعه صادرات استان زنجان بهره مند خواهیم شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: یکی از مطالبی که همواره مورد تاکید مدیریت ارشد استان بوده استفاده از تسهیلات کم‌بهره با کارمزد 4 درصد در حوزه اشتغال پایدار روستایی است.

 

محمدرضا آبی پور با بیان اینکه یکی از بخش‌های این تسهیلات، حوزه آبزی‌پروری است، اظهار داشت: از 254 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، 25 میلیارد تومان به شهرستان ایجرود اختصاص یافته که مشاغل آبزی‌پروری نیز یکی از حوزه‌های مورد استفاده این تسهیلات است.

کد خبر 1009806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha