فرهنگ ایثار با توسل به مکتب حسینی در بین مردم زنجان نهادینه شده است

آیت الله دولابی، با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در گره گشایی از مشکلات نیازمندان گفت: فرهنگ ایثار با توسل به مکتب حسینی در بین مردم زنجان نهادینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان زنجان و در جمع امداد گران استان با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: خدمات کمیته امداد استان در توانمندسازی جامعه هدف و رفع فقر ستودنی است. و این افتخار بزرگی است که نصیب امداد گران کمیته امداد گردیده است.

 

وی مردم استان زنجان را مردم حسینی و ایثارگر عنوان نمود و گفت: وقتی انسان ویژگی ها و تفاوت های این استان را می شنود، بسیارخرسند می شود و حقیقتاً ایثار در این استان چشم گیر بوده و انسان از این همه جلوه های مشارکت مردمی لذت می برد؛ مردم ولائی استان زنجان با توسل به مکتب و مرام حسینی ایثار و گذشت را در خود نهادینه کرده و از این نظر سرآمد هستند .

 

آیت اله دولابی به شخصیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره نمود و افزود: آن بانوی بزرگ دارای کمالات و فضایل انسانی بسیار زیادی بودند و نزول سوره کوثر نیز (خیر کثیر وارزش فراوان ) درشان و منزلت آن بانوی بزرگوار است .

 

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری به آیاتی از سوره کوثر اشاره نمود و گفت : خداوند در این سوره بعد از یاد خودش خدمت به همنوعان، رسیدگی و دستگیری از نیازمندان و ضعفای جامعه را به پیامبر سفارش می‌نماید و لذا مکتب و روش پیامبر برخلاف انتظار دشمنان اسلام به‌عنوان الگوی مسلمانان جهان همیشه ماندگار گردیده است .

 

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تولیدکننده فقر نبوده و عوامل زیادی در تولید فقر نقش دارند، گفت: باید از مبادی مختلف گلوگاه‌های ایجاد فقر کنترل گردد .

 

آیت اله دولابی به مقام حضرت ابراهیم که خلیل ا... به معنای دوست خداوند لقب گرفته است اشاره نمود و ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) سفره گستر زمان خود بوده و به‌واسطه رسیدگی به فقرا و نیازمندان و گره گشایی از مشکلات آنان و ارتباط خاص با خداوند به این مقام و منزلت نائل آمده است .

 

نماینده مردم استان زنجان زنجان درمجلس خبرگان رهبری در توصیه ای به امداد گران گفت: کاردر کمیته امداد توفیق الهی است که نصیب شما امدادگران شده است لذا قدر این توفیق وعنایت الهی را بدانید  وخود را در چارچوب های اداری ساعت کاری محدود نکنید و برای حل مشکلات مردم با جان ودل کار کنید و بحمدلله مجموعه مدیران و کارکنان کمیته امداد استان همواره در میدان خدمت حاضر بوده و رویکرد خدمتگزاری این نهاد  ملموس تر و برجسته است و بنده  از زحمات واقدامات انجام شده آنان تقدیر می نمایم.

کد خبر 1009810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha