توانمندسازی مددجویان، رویکرد اصلی کمیته امداد است

صفری گفت: توانمندسازی، ایجاد درآمد باثبات و فرصت های شغلی مناسب و خلق زنجیره های ارزش اصلی ترین راهبرد کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف درسال جهش تولید است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران که با حضور آیت الله دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت حماسه نهم دی ماه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ظرفیت شناسی، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان را از رویکرد های کمیته امداد استان زنجان در سال جهش تولید دانست.

 

هدایت صفری، کمیته امداد را مولود انقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری تشکیلات الهی با اهداف نورانی خواند و گفت: کمیته امداد در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود خدمات ارزشمندی را درحوزه‌های مختلف به جامعه هدف ارائه کرده است که نمونه بارز آن اجرای دو رزمایش اطعام مهدوی، اطعام واحسان حسینی ورزمایش سوم به نام سردار دلها شهید قاسم سلیمانی نامگذاری ودرحال اجراست، که با همت خیران ومردم نوع دوست استان، بسته های معیشتی وسبد غذایی ، غذای گرم و پک های بهداشتی بین مددجویان تحت حمایت وسایر نیازمندان توزیع شده واین همدلی وکمک مومنانه همچنان ادامه دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد در بخش‌های مختلف توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت است افزود: راهبرد کمیته امداد استان زنجان  ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است .

 

صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و 698 فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بیش از  5/87 میلیارد تومان ایجادشده است افزود: در سالجاری تاکنون بیش از1700 شغل با استفاده از تسهیلات بانکی ومنابع امدادی با اعتباری بالغ بر60 میلیارد  تومان ایجاد شده وهدف گذاری گردیده تا پایان سال این مبلغ به بیش از یکصد میلیارد تومان افزایش یابد .

 

وی  تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از اضلاع توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات 2 هزار و 335 قلم خدمت مسکن  به مددجویان تحت حمایت استان ارائه شده است و در سال جاری نیز تاکنون 1356 واحد مسکن با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و100 میلیون تومان به ولی نعمتان جامعه هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در بخشی از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کردوگفت: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد استان زنجان با توجه به عدم امکان حضور دانش آموزان در مدارس به علت محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا ، فراهم کردن زمینۀ بهره مندی تمامی دانش آموزان تحت حمایت از آموزش غیر حضوری بوده که دراین راستا با بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیران نیک اندیش، حامیان ایتام و محسنین و مراکز نیکوکاری وهم افزایی آن با منابع واعتبارات این نهاد تاکنون 830 دستگاه تبلت وگوشی هوشمند بین دانش آموزان ودانشجویان تحت حمایت اهدا شده است.

 

صفری همچنین افزود: در راستای واگذاری بخشی از امور تصدی گری این نهاد به مردم، چابک سازی سازمانی و سامان بخشی به فعالیت های داوطلبانۀ تشکل های مردمی در حوزه خیر و احسان به ویژه رسیدگی به نیازمندان از ایجاد وفعالیت 128 مرکز نیکوکاری فعال خبر داد وادامه داد : حرکت به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی با راهبرد بهره گیری از مدیریت داوطلبانه مردمی در ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان در بخش های مختلف از جمله اشتغال و کارآفرینی، مسکن، امور تحصیلی و آموزشی، امور مددکاری اسلامی و مشاوره ای و... از برنامه ها و اولویت های مهم این نهاد در این بخش است.

 

وی با بیان اینکه کمک به تامین بخشی از لوازم ضروری زندگی مددجویان یکی دیگر از برنامه های این نهاد است گفت : 1231 دستگاه لوازم گرمایشی شامل  بخاری وآبگرمکن دیواری با اولویت مددجویان ساکن در مناطق محروم وسردسیر به ویژه مناطقی که به تازگی به شبکه گاز شهری متصل ، واز این نعمت بهره مند هستند توزیع و اهداشده است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان افزود در راستای شناسایی گلوگاه های فقر وآمایش نیازوتوان جامعه ، تیم تخصصی دراین زمنیه با استفاده از نخبگان دانشگاهی وظرفیت همکاران استانی در قالب هیات اندیشه ورز و در موارد تخصصی شامل راهکارهای توانمند سازی وایجاد اشتغال ودرآمد باثبات ، کاهش آسیب های اجتماعی، روش های نوین جذب مشارکت های مردمی وجذب حامیان وخیرین طرح اکرام ایتام وامداد الکترونیک فعالیت می کنند .

 

صفری  بابیان اینکه خدمات این نهاد در استان به گروهای مختلف  تحت حمایت ارائه می‌شود تصریح کرد: 29 هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر57 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌باشند که از این تعداد  می‌توان به هزار و 258 نفر ایتام ، 15هزار زن سرپرست خانوار،قریب به 19هزار سالمند  و 3350 دانش آموز اشاره کرد.

کد خبر 1009817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha