احیای تالاب انزلی نیازمند نگاه ملی برای تخصیص اعتبارات است

توفیقی گفت: برای احیای تالاب انزلی که بیش از ۵۰ درصد آن در شهرستان صومعه‌سرا است نیاز به نگاه ملی برای تخصیص اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «داوود توفیقی» ظهر امروز(چهارشنبه، 10دی) در جلسه احیای تالاب این شهرستان اظهار کرد: بیش از 50 درصد تالاب انزلی در صومعه‌سرا واقع شده که فرصت مناسبی براین شهرستان است.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه بسیاری از روستاهای ما در حاشیه تالاب قرار گرفته است افزود: تالاب از بعد آب و هوایی و در ابعاد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی درست می‌توان از تالاب در زمینه گردشگری بهره برد گفت: برنامه‌ریزی درست سبب می‌شود تا علاوه بر حفظ مسائل زیست محیطی تالاب، سرمایه‌گذاری هم در انجا صورت گیرد.

 

توفیقی با اشاره به اینکه حدود 13 رودخانه اصلی و فرعی از داخل شهرستان صومعه‌سرا عبور کرده و وارد تالاب می‌شود تصریح کرد: کاهش عمق تالاب به خوبی مشهود است که باید برای احیای آن تصمیمات جدی گرفته شود.

 

معاون عمرانی فرماندار ماسال با اشاره به اینکه تالاب یک بحث ملی است که برای احیای آن در اعتبارات این شهرستان نمی‌گنجد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما حفظ و احیای تالاب است زیرا همه ما امانتدار نعمات خداوند هستیم و باید در حفظ این نعمات تلاش کنیم تا به دست آیندگان برسانیم.

کد خبر 1009887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha