آگاهی از شیوه های فریبکارانه موجب پیشگیری از اعتیاد زنان می شود

کرمی گفت: زنان و دختران جامعه ما برای اینکه به دام اعتیاد گرفتار نشوند باید از شیوه های فریبکارانه آگاهی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (چهارشنبه 10 دی) در بازدید از مرکز اقامتی میان ‌مدت درمان اعتیاد «خورشید تابان» ویژه زنان در شیراز گفت: اعتیاد برای زنان با بروز آسیب های اجتماعی بیشتری همراه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: در 2 دهه اخیر، زنان بیشتر مورد توجه سوداگران مرگ قرار گرفته اند تا به دام اعتیاد کشیده شوند.

وی اضافه کرد: از آنجا که زنان ستون خانواده هستن، اعتیاد آنها به مواد مخدر، پیامدهای خطرناک تری دارد و یک زن معتاد از سوی خانواده و جامعه طرد می شود.

کرمی با تاکید بر بررسی اعتیاد زنان از ابعاد مختلف بیان کرد: مقابله با مشکلات روحی، دستیابی به کاهش وزن و آرامش از عمده دلایل گرایش زنان به اعتیاد است که زندگی مجرمانه در آینده برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: زنان و دختران جامعه ما برای اینکه به دام اعتیاد گرفتار نشوند باید از شیوه های فریبکارانه آگاهی کامل داشته باشند.

کرمی اضافه کرد: اعتیاد زنان به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت خانواده و جامعه اثر می گذارد و باید برای مقابله و پیشگیری از آن سیاست‌های دقیقی در پیش گرفت.

وی اعلام کرد: از104 مرکز اقامتی درمان اعتیاد در استان فارس، پنج مرکز به درمان زنان معتاد اختصاص‌ داده شده است که ۳۰۰ نفر ظرفیت دارند.

کد خبر 1009901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha