حضرت زهرا (س) الگویی ممتاز برای زندگی فردی و اجتماعی است

امام جمعه شهر صفی آباد گفت: سبک زندگی و سیره عملی حضرت زهرا (س) در بُعد فردی، خانوادگی و اجتماعی الگویی ممتاز برای جامعه است.

حجت الاسلام «هادی هوشمندنژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به ابعاد زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) گفت: ایشان در نقش فرزندی، به عنوان فرزند رسول خدا به نحو احسن به وظایف فرزندی خود عمل کرد و تا جایی از پدر حمایت می کرد که به لقب اُم ابیها مشهور شد.



امام جمعه شهر صفی آباد افزود: این بانوی بزرگ اسلام در عرصه همسرداری نیز همسری فداکار، ایثارگر و همراه برای حضرت علی ( ع) بود به طوری که امیرالمومنین (ع) در توصیف حضرت زهرا (س) فرمودند وی بهترین کمک کار در طاعت و بندگی خدا برای من است.



وی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت زهرا در بُعد خانوادگی نقش ویژه مادری ایشان است که فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و اُم کلثوم از دامان وی تربیت شده و در تاریخ بی نظیرند.



حجت الاسلام هوشمند نژاد افزود: اهتمام ویژه حضرت زهرا (س) در تربیت دینی فرزندان درس بزرگی برای جامعه است، زیرا مادر به عنوان محور تربیت فرزندان در خانه محسوب می شود.



وی با اشاره به بُعد اجتماعی سبک زندگی حضرت زهرا (س) گفت: زنان مسلمان باید در عرصه های اجتماعی با حفظ شئونات و اولویت ها فعال باشند و هر جا دین و جامعه اسلامی به حمایت آنها نیاز دارد، حضور یابند.



این کارشناس دینی گفت: دفاع تمام قد حضرت زهرا (س) از حریم ولایت و اسلام یکی از نقش های ویژه اجتماعی ایشان است که خط مبارزاتی برای ایستادگی در مقابل ظلم ترسیم کردند.



حجت الاسلام هوشمند نژاد افزود: حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و مقابله با نفاق و تحریف اسلام نشان دادند چگونه باید در این مسیر حرکت کرد.

 


امام جمعه شهر صفی آباد گفت: در جامعه امروز نیز سبک زندگی فاطمی و اخلاق کریمه ایشان و توجه به نیازمندان را می توان الگو قرار داد.

 


 

کد خبر 1009937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha