تست واکسن ایرانی کرونا در ‌آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم؛ نشانه قاطعیت ملت در دستیابی به آرمان‌ها

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی نوشت: در روزهایی که به سالروز شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌شویم، خبر آزمایش انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا نشان از روحیه مصمم ملت ایران در دستیابی به آرمان‌های مقدس خود از جمله خودباوری و استقلال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مدیرعامل خبرگزاری شبستان در آستانه نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز به مناسبت رسیدن واکسن ایرانی کرونا به مرحله تست انسانی علی‌رغم همه تحریم ها و کارشکنی ها همچون ترور شهید محسن فخری‌زاده، یادداشتی را به رشته تحریر درآورده است که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهایی که به سالروز شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم، خبر آزمایش انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا نشان از روحیه مصمم ملت ایران در دستیابی به آرمان های مقدس خود از جمله خودباوری و استقلال دارد. آرمانی که از همان ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» متبلور شد.

یک سال قبل در چنین روزهایی کشور ما شهادت سرداری را به نظاره نشست که جان خود را در راه نیل به آرزوی عزت، اقتدار و استقلال ایران اسلامی فدا کرد. او پس از یک عمر مبارزه در راه اسلام، به امام(ره) و همرزمان شهیدش پیوست تا مصداقی بر آیه مبارکه سوره احزاب شود که می فرماید: «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا».

اکنون و یک سال پس از آن واقعه جانگداز، ملت ایران نه تنها حتی قدمی به عقب برنداشته بلکه به لطف خداوند متعال و با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و در مسیر افق های ترسیم شده از سوی ایشان، مصمم تر از همیشه با گام هایی استوار به پیش می رود.

در ماه هایی که گذشت، جهان شاهد تلاش شبانه روزی کشورهای مختلف برای دستیابی به واکسن کرونا بود اما تاکنون تنها چند کشور توانسته اند واکسن خود را به مرحله آزمایش بالینی برسانند که ایران عزیز نیز یکی از آنها است. دانشمندان ایرانی روز گذشته آزمایش انسانی نخستین واکسن تولید داخل را آغاز کردند. واکسنی که در یکی از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تولید شده است.

اما در این میان آن چه به خبر رونمایی از واکسن ایرانی کرونا اهمیتی دوچندان بخشید، حضور داوطلبانه عضوی از خانواده محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان نخستین ایرانی بود که واکسن را دریافت کرد. «طیبه مخبر»، دختر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وقتی برای دریافت واکسن ایرانی کرونا حاضر شد از حس اعتماد به نفس و غرور ملی سخن گفت که به واسطه موفقیت پژوهشگران ایرانی به آن نائل شده بود.

اقدام داوطلبانه بسیاری از مردم عزیز و ایثارگر کشورمان و سرکار خانم مخبر و برخی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برای دریافت واکسن کرونای ایرانی نه تنها توانست توطئه رسانه ای روزهای گذشته دشمنان در تخطئه واکسن ایرانی کرونا را نقش بر آب کند بلکه اتحاد میان دولتمردان، فرهیختگان و مردم را تحکیم بخشید.

آری، آموزه های مبتنی بر معارف قرآن و عترت در مقاطع تاریخی و حساس از جمله هشت سال دفاع مقدس موجبات سربلندی ملت شریف ایران را فراهم کرد. هم اکنون نیز برای عبور از بحران ها، بیش از هر زمان دیگر به تقویت فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، نوعدوستی و خودباوری نیاز داریم همانند اتفاقات بدیع و مبارکی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قالب خدمت کریمانه و کمک های مومنانه توسط عموم مردم عزیزمان بویژه مسجدی های گرانقدر در سراسر کشور و صد البته در این اواخر در قالب اعلام آمادگی گسترده برای تست واکسن کرونای ایران رقم خورده است.

بی تردید، امروز حاج قاسم با همان لبخند دلنشین همیشگی اش به ملت ایران لبخند می زند، لبخندی از جنس عزت، اقتدار و خودباوری.»

 

 

کد خبر 1010051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha