اعلام آخرین تغییرات در برنامه های سالگرد شهید سلیمانی/ به تبعیت از رهبری تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم

سردار معروفی با اعلام اینکه همه مراسم تدارک دیده شده از ماه ها قبل و با پیش بینی رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه اما بنا به تصمیم ملی ستاد کرونا لغو شد؛ گفت: برنامه سالگرد تنها یکی از برنامه های کوتاه مدت ستادمکتب حاج قاسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، پنجشنبه(11 دی) در نشست خبری شهادت شهید سلیمانی را طلوع جدیدی برای جهان اسلام، مسلمین، شیعه، انقلاب اسلامی و ملت ایران شد؛ افزود: مدعای این سخن خیل عاشقان دنیا و سراسر کشور به سمت مزار این انسان بزرگ و معامله ای است که او با ذات اقدس اله کرد و خداوند او را حاکم بر قلوب همه ما کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز در آستانه سالگرد شهید سلیمانی همه کشور و به طور ویژه استان و شهر کرمان مهیا است و همه گروه های سیاسی و احزاب و مذاهب گرد حاج قاسم می چرخند و شهید حاج قاسم را محور کار خود قرار می دهند.

 

 

وی به طور مثال از ابراز ارادت و عشق یک بانوی مسیحی نسبت به شهید سلیمانی سخن گفت و ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فقط دور خانواده نچرخید؛ او قربان همه مسلمانان و ملت بزرگ ایران بود و دور همه ملت ایران می چرخید و قربانی همه ملت ایران است.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: همسر شهید سلیمانی می گوید برای زیارت رفتم اما به دلیل حضور گسترده مردم موفق به زیارت حاجی نشدم لذا رو به او گفتم « در حیاتت برای مردم بودی، در شهادتت هم برای مردم هستی» نامه شهید سلیمانی را خطاب به دخترش فاطمه خانم ببینید که چطور نوع رفتن و شهادت خود را 12 سال قبل از شهادت توصیف می کند

 

 

وی با بیان اینکه یکی از نکات تربیتی شهید سلیمانی این بود کارهای خود را آرام و بیصدا و بدون زد و بند و تظاهر و ریا انجام داد و با خدا معامله کرد و نتیجه آن حاکم شدن او بر قلوب شد؛ گفت: کرمان مهد این تمدن و مکتب و شهید سلیمانی موفق ترین شخصیت در جبهه حق است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از فعال کردن ستاد ترویج مکتب حاج قاسم از ماه ها قبل خبر داد و اظهار کرد: از سه ماه پیش برنامه های سالگرد را دنبال کردیم و سالگرد اهداف کوتاه مدت مکتب برای بسترسازی است و نمادسازی فضاسازی تولیدات و فعالیت رسانه و فضای مجازی را در دستور کار قرار دادیم زیرا پیش بینی شرایط کرونا و منع فعالیت های فیزیکی را داشتیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه کارگروه خدمات بهداشتی را هم با ریاست دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و با وسواس جلو رفتیم و تا دو هفته پیش روی جمعیت بحث نکردیم و فقط روی اجرا و کیفیت و محتوای برنامه صحبت بود؛ گفت: در درون استان همه کارگروه ها و 12 برنامه را با حضور کارگروه ها با جمعیت 200 تا 300 نفر در فضای مصلی که ظرفیت چند هزار جمعیت دارد، پیش بینی کردیم.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه برنامه ها را در شورای سیاست گذاری هم مطرح و نظر همه را گرفتیم و در ستادملی بزرگداشت نیز مطرح و به بنیاد شهید حاج قاسم ارسال و حتی در گزارش فرماندهی کل سپاه در محضر رهبری هم اعلام شد که با رعایت همه پروتکل های بهداشتی برنامه برگزار می کنیم؛ تصریح کرد: همه برنامه ها تأیید و دعوت از سخنرانان انجام شد تا همه اقشار در سالگرد دخالت داشته باشند اما بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا با انجام برنامه ها ممانعت و ابلاغ شد.

 

 

وی ادامه داد: وقتی این موضوع را فهمیدیم نظر خودمان را نوشتیم، رییس دانشگاه علوم پزشکی هم نظر تخصصی خود را نوشت و استاندار تأیید کرد اما ستاد ملی کرونا تصویب کرد که هیچ برنامه ای انجام نشود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند من تابع دستورات ستادملی کرونا هستم؛ اظهار کرد: ما چون سرباز ولی و حجت خدا هستیم و حاج قاسم هم سرباز ایشان بود؛ تصمیم ستادملی کرونا را عملیاتی می کنیم و هیچگونه تجمع و مراسمی نخواهیم داشت و خانواده شهید سلیمانی هم اعلام کردند هر چه ستاد ترویج مکتب حاج قاسم تصمیم بگیرد قبول داریم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست در برابر قانون بایستیم و ما قانون گریز نیستیم بلکه ما قانونمند و معتقد به عملیاتی کردن قانون در همه عرصه ها هستیم اما انتظار داریم این قانون در همه جا اجرا شود و همان طور که ما که از همه ارادت خود و از عاطفه و قلب خود برای اجرای برنامه های سالگرد شهید عزیزمان گذشتیم همه مسئولین قانون نظام جمهوری اسلامی را در همه ابعاد آن عملیاتی و سیستم های نظارتی دست قانون گریزان را قطع کنند.

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: مراسم را تبدیل به جلسات ویدیو کنفرانس 30 نفره کردیم که از 13 تا 18 دی ماه برگزار می شود اما همه بدانند خیل عاشقان حاج قاسم صد درصد آماده برگزاری مراسم بود اما قانون گفت انجام نشود و ما گردن نهادیم و این مسئله در تمام استان با همان شرایط مقابله هوشمند در برابر کرونا عملیاتی می شود.

 

 

وی با اعلام اینکه برنامه های سالگرد شهید سلیمانی با دعای ندبه 12 دی ماه از کنار مزار شهید آغاز و با دعای کمیل 18 دی پایان می یابد؛ افزود: گردهمایی روحانیون و چهلمین روز درگذشت آیت الله جعفری عصر جمعه (12 دی ماه) با حضور آیت الله اعرافی، رییس حوزه های علمیه کشور برگزار می شود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، گردهمایی عشایر با حضور آیت الله خاتمی،  گردهمایی تقریب مذاهب، گردهمایی شهدای اصحاب رسانه، شهدای مدافع حرم، گردهمایی نخبگان و دانشگاهیان و فرهنگیان در سراسر استان، یادواره شهدای تشییع، یادواره شهدای مدافعان سلامت، گردهمایی بانوان نخبه، گردهمایی یاران حاج قاسم، بعیت با فرمانده در مزار شهید سلیمانی با حضور فرماندهان سراسر کشور را به ترتیب برنامه های شنبه تا چهارشنبه هفته مقاومت اعلام کرد.

 

 

وی از حضور آیت الله خاتمی، آیت الله حسینی شاهرودی و حاج آخوند میرزاعلی، بزرگ اهل سنت ترکمن، محسن رضایی، دکتر قنبری، نیک روش، دکتر نمکی، وزیر بهداشت، حجت الاسلام حاج علی اکبری، دکتر علوی، وزیر اطلاعات در برنامه های فوق خبر داد.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه اجلاسیه نهایی روز پنجشنبه 18 دی ماه با حضور فرمانده کل سپاه و پخش همزمان از شبکه های یک، سه، شما، افق، العالم و استان برگزار می شود که خروجی همه برنامه ها از کشورهای اسلامی و ایران همین اجلاسیه محدود است؛ افزود: علاوه بر این برنامه های متنوع و ویژه مردمی هم دیدیم  زیرا مثلث وجودی حاج قاسم اعتقادی، انقلابی و مردمی است.

 

 

وی در همین زمینه از توزیع 19 هزار بسته معیشتی در سطح استان، 900 کارت معیشتی، اعزام گروه های جهادی بهداشتی طرح شهید رهنمون و گروه های عمرانی از مقابل مزار شهدای گمنام موزه دفاع مقدس،  آزادسازی 63 زندانی جرایم غیرعمد به نیت سن مبارک حاج قاسم در گلزار شهدا، افتتاح  985 پروژه با 23 میلیارد تومان اعتبار به نام شهیدان جبهه مقاومت و شهید سلیمانی، افتتاحیه طرح های اشتغالزایی مشارکتی 400 طرح با اعتبار 14 میلیارد تومان، پویش نذر خون توسط دو هزار نفر پاسدار در سراسر استان ، توزیع 1832 سری جهیزیه  خبر داد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برای شهدای حادثه تشییع نیز  سه اقدام انجام شده اول اینکه با دستور رهبری، شهید محسوب و حقوق و خدمات آنان مانند شهدای دفاع مقدس پرداخت می شود؛ گفت: در همین هفته از خانواده همه این شهدا سرکشی شد و علاوه بر اینها، برگزاری یادواره این شهدا نیز در برنامه ها هست.

 

 

وی ادامه داد: تشییع نمادین 17 دی ماه به صورت کاروان موتوری از میدان آزادی تا گلزار شهدا و گلباران با بالگرد در میدان آزادی و گلزار خواهیم داشت و برنامه «وصف مالک» با حضور سخنرانان ملی هر شب ساعت 21 از سیمای مرکز استان پخش خواهد شد.

 

 

سردار معروفی با اعلام اینکه به دلیل وضعیت منحوس کرونا مجلس نداریم اما آنچه مکتب را ساری و جاری می کند رسانه است و انتظار ما بر این است همین حرکت های مردمی و فضاسازی و...که نشاندهنده فرهنگ بزرگ کرمان و ارادت مردم کرمان به شهید حاج قاسم و شهدای مکتب است؛ انعکاس داده شود؛ افزود: باید هر خارجی و هر دلسوخته ای که وارد می شود این فضا را ببیند زیرا کرمانی عاشق حاج قاسم است.

 

 

وی گفت:همه دنیا بداند مردم کرمان نه فقط حاج قاسم را قبول داشته باشند که به او عشق می ورزند و عاشق حاج قاسم هستند و اگر وضعیت کرونا نبود برنامه ها را با جمعیت یکصدهزار نفری برگزار می کردیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: اما گلزار شهدا محل زیارت عاشقان است؛ در این هوای سرد ساعت 2 و 3 {نیمه شب} زائر خود را روی مزار شهید می اندازد و البته این محبت دو طرفه است.

 

 

وی در خطاب به شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم عزیز! از مردم کرمان خواستی دوست دارم کرمان همیشه با ولایت بماند؛ نگاه کن! کرمان و همه مردم کرمان همان که خواستی عاشق امامشان هستند و به تبعیت از خود شما چون آقا فرمود ابلاغ ستاد کرونا را قبول کنید، این مردم ولایت باور، تن دادند.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه مردم کرمان پای حرف حاج قاسم ایستادند و این فرهنگ دینی و انقلابی ما است و این همان عشقی است که خودش می خواست؛ خاطرنشان کرد: حاج قاسم برای همه است و ما حاج قاسم و مکتب را منحصر نمی کنیم و همه باید مشارکت کنند و اصحاب رسانه باید این برنامه ها را در کشور برجسته کنند.

 

کد خبر 1010091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha