برنامه های متنوعی ویژه دهه بصیرت در حوزه علمیه خراسان برگزار می شود

دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» از نهم دی‌ماه با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» آغاز شده و تا ۱۹ دی ‌ماه ادامه دارد و برنامه های متنوعی ویژه دهه بصیرت در حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» از نهم دی‌ماه با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» آغاز شده و تا ۱۹ دی‌ماه ادامه دارد، برگزاری سلسله وبینارهای بصیرتی با موضوع عناوین روزهای این دهه، برگزاری وبینار سراسری «تجدید عهد و میثاق با ولایت» با سخنرانی امام جمعه مشهد، وبینار گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در شب شهادت وی و وبینار گرامیداشت چهلمین روز درگذشت شهید فخری‌زاده، ازجمله مهم‌ترین وبینارهایی هستند که حوزه علمیه خراسان در این دهه برگزار می‌کند.

 

وبینارهای «مکتب سلیمانی؛ شاخص‌ها و معیارها»، «علمداران بصیرت» و «نفوذ و استکبارستیزی» نیز از این دست هستند. حوزه علمیه خراسان دو مسابقه کتابخوانی، یکی در مورد سردار سلیمانی و دیگری با موضوع بصیرت با محوریت کتاب «فتنه تغلب»، همچنین نمایشگاه مجازی با موضوعاتی چون بصیرت، فتنه، مقاومت و مکتب شهید سلیمانی و نمایشگاه‌های بصیرتی در ۱۰۰ مسجد محوری مشهد مقدس را در این دهه برنامه‌ریزی کرده است.

 

برگزاری جلسات بصیرتی در ۳۰۰ مسجد محوری استان و تهیه محتوای سخنرانی مبلغان، از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه خراسان برای مساجد است. اما در مورد مدارس علمیه، رونمایی از کانون‌های سیاسی بصیرتی و آماده‌سازی بسته محتوایی برای فضاسازی مدارس و فضای مجازی، شامل نشریه،کلیپ، پوستر نمایشگاهی و دیگر تولیدات فرهنگی و تبلیغی، پیش‌بینی شده است.

 

علاوه بر این‌ها، خود مدارس و مراکز تخصصی نیز برنامه‌های متنوعی را در دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» برگزار می‌کنند که در این‌جا مجالی برای پرداختن به آن‌ها نیست. با توجه به شرایط کنونی کشور و محدودیت‌های موجود، امکان برگزاری همایش‌ها و تجمعات فراهم نیست و بر این اساس، کمپین تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت از سوی حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شده است.

 

برگزاری محافل مجازی انس با قرآن به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اکران فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تلویزیون اینترنتی حوزه و سامانه ادبی کانکت و برگزاری شب شعر بصیرت به صورت مجازی ویژه ۹ دی، دیگر برنامه‌هایی هستند که در صورت نبود کرونا، به شکل دیگری برگزار می‌شدند.

 

بنا بر برنامه اعلام شده، روز سیزدهم دی‌ماه، اپلیکیشن «مکتب سلیمانی» در حوزه علمیه خراسان رونمایی می‌شود. همچنین طرح فرهنگی «از ۲۰» با محوریت معرفی و تبیین شخصیت مقام معظم رهبری و نقش تاثیرگذار ایشان در معادلات جهانی و ثبات و اقتدار داخلی در این دهه اجرایی می‌شود. برگزاری جشنواره «مکتب سلیمانی» با فراخوان آثار در قالب‌های عکس، پوستر، نقاشی، کاریکاتور، شعر، دلنوشته، پادکست و کلیپ، زیارت مجازی مزار مطهر شهید سلیمانی، خوانش وصیتنامه وی و معرفی کتب برتر در زمینه بصیرت، از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» است.

 

گفتنی است همایش «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» نیز به مناسبت سالروز حماسه نهم دی‌ماه و با حضور مدیر و معاونین و جمعی از اساتید درس خارج حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد که آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، سخنران ویژه آن بود و کتاب «مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان(عج)» وی در این همایش رونمایی شد.

 

علاقه‌مندان برای اطلاع از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در دهه «بصیرت و میثاق با ولایت»، می‌توانند به کانال روابط عمومی حوزه علمیه خراسان به نشانی https://eitaa.com/news_howzehkh یا کانال‌های معاونت‌های این حوزه در پیامرسان ایتا مراجعه کنند.

کد خبر 1010102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha