فتح سلیمانی؛ دیروز داعش امروز اینستاگرام و فضای مجازی

خون سردار سلیمانی و شهادت مالک اشتر زمان پایان کار مقاومت نبود، دیروز داعش و امروز اینستاگرام و فضای مجازی در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تسخیر شده است.

خبرگزاری شبستان، گرگان- داود خاندوزی؛ خبرش تلخ و باور کردنی نبود تقریبا یک سال پیش در صبح روز 13 دی مردم ایران با خبر تلخ و باور نکردنی از خواب بیدار شدند و آن خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس بود.

 

کمتر کسی تصور می کرد که پس از آنکه سردار سلیمانی که توانسته بود نسخه داعش را در هم بپیچد به شهادت برسد ولی این اتفاق به دست ایادی شیطان بزرگ افتاد و بسیاری از کارشناسان سیاسی از آن به عنوان آخرین دست و پا زدن های رژیم صهیونستی یاد کردند.

 

گرچه اسمش قاسم بود ولی عباس ولایت بود و لذا پس از شهادت مردم با القاب «سردار دلها»، «مالک اشتر زمان» و «سید الشهدای مقاومت» شهید سلیمانی را یاد کردند و هشتک های مجازی و میلیون ها پست در فضای مجازی نیز به خوبی این مهم را نشان می دهد.

 

همانطور که ژنرال آمریکایی عنوان کرده بود که سردار سلیمانی در میدان نبرد بسیار کاریزماتیک است اما امروز پس از گذشت یک سال از شهادت این شهید بزرگوار آمریکایی ها فهمیدند که بیش از سردار سلیمانی باید از شهادت این مرد بزرگ اسلام بترسند و لذا شاید این مسئله باعث شده است که مردم آمریکا هم پشت ترامپ را خالی کنند گرچه به نظر می رسد که مردم آمریکا باید پشت سیاست های استبدادی و استکباری دولت خود را خالی کنند و به فکر تغییر سیاسی در کشورشان باشند.

 

شهادت سردار سلیمانی باعث شد که هزاران سردار سلیمانی در بلاد اسلامی به خونخواهی این سردار بزرگ اسلام به پا خیزند و جریان ایستادگی و مقاومت در منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی منسجم تر شد.

 

خون سردار سلیمانی و شهادت مالک اشتر زمان پایان کار مقاومت نبود، دیروز داعش و امروز اینستاگرام و فضای مجازی در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تسخیر شده است و سالگرد شهادت شهید سلیمانی باعث شد که به شخصیت و جایگاه این شهید بزرگوار بیشتر بپردازیم.

 

* نقش سردار سلیمانی در شکست داعش 

سردار «علی ملک شاهکوهی»، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در این باره می گوید: نقش شهید سلیمانی در امنیت کشور پس از دفاع مقدس ملموس است، ضد انقلاب اجیر شده آمریکایی ها و صهیونیست ها در تلاش بودند از طریق مرزهای پاکستان و افغانستان کشور ما را ناامن کنند اما سردار سلیمانی در دهه 70 این اجازه را از مقام معظم رهبری می گیرد که امنیت کشور را در نقاط مرزی شرقی استان برقرار کند و شهید سلیمانی با یگان های سپاه و لشکر 41 ثارالله وارد عمل می شود و در دو تا سه سال اشرار را در عمق کشور پاکستان و افغانستان تار و مار می کند.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه تا به امروز مرزهای ما امن ترین مرز جهان به شمار می رود، یادآور شد: پس از این دوران نیروی قدس را سپاه با دستور مقام معظم رهبری تشکیل می دهد و سپاه قدس مسئولیت ایجاد امنیت در درون و بیرون کشور را برعهده می گیرد.

 

ملک شاهکوهی افزود: در سال 87 ناامنی در سوریه اتفاق می افتد و گروه های تکفیری و داعش در این کشور شکل می گیرد و در حالی که این گروه های تکفیری 95 درصد خاک سوریه را اشغال کرده بودند سردار سلیمانی وارد میدان می شود و با انسجام نیروهای مردمی و سازمان دهی آنها به کار داعش پایان می دهد.

 

وی گفت: داعش پدیده نوظهوری نبود و آمریکایی ها و صهیونیست ها 20 سال پیش داعش را طراحی کرده بودند و حتی در سازمان ملل کرسی برای دولت اسلامی عراق و شام تشکیل داده بودند.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت: در آن دوران دور تا دور کاخ ریاست جمهوری سوریه در محاصره داعش بود و دولت و ارتش سوریه انسجام لازم را نداشت، گروه های تکفیری در بدنه ارتش و دولت سوریه نفوذ کرده بودند و در این شرایط سردار سلیمانی و عناصر نیروی قدس پای کار می آیند و سردار سلیمانی ارتش را سر و سامان می دهد و نیروی مردمی بسیج در قالب دفاع وطنی شکل می گیرد و تجهیز و ساماندهی می شوند و در کنار ارتش سوریه در برابر داعش و گروه های تکفیری ایستادگی می کنند.

 

ملک شاهکوهی ابراز داشت: در کنار این نیروی های مردمی سردار سلیمانی نیروهای مردمی فاطمیون از جوانان غیور و مومن افغانستانی و زینبیون از جوان غیور پاکستانی تشکیل می دهد و جوانان مومن دیگر کشورها برای دفاع از حریم اهل البیت(علیهم السلام) در کنار هم قرار می گیرند و آن حماسه بزرگ در سوریه و عراق شکل می گیرد.

 

*شکست داعش و افزایش انگیزه جوانان فلسطینی 

وی یادآور شد: شکست داعش باعث افزایش انگیزه جوانان فلسطینی شد و باعث شد که جوانان فلسطینی به این خودباوری برسند که می توانند در برابر رژیم صهیونسیتی ایستادگی کنند.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: تا قیام و قیامت نام سردار سلیمانی باقی می ماند و علت ماندگاری سردار سلیمانی این بود که ساده، بی ریا و بی ادعا و بدون تجهیزات نظامی و اسکورت های لایه به لایه در برابر گروه تکفیری ایستادگی می کند و فرمان ولی فقیه خود را اجرایی می کند.

 

ملک شاکوهی بیان کرد: یکی از ویژگی های بارز سردار سلیمانی ولایت پذیری بود و جان خود را در کف دست گرفت و به فرمان ولی فقیه و رهبر خود عمل کرد.

 

وی افزود: اگر سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم نبودند امروز این امنیت را در کشور نداشتیم و همه ما مدیون خون پاک این شهدا هستیم.

 

*سردار سلیمانی ذوب در انقلاب و ولایت

«علی سلیمان دوست»، کارشناس مسائل سیاسی می گوید: سردار سلیمانی اهل شجاعت و تدبیر بود و شجاعت وی همراه با عقلانیت بود و این شهید بزرگوار بسیار منطقی بود و کار غیر عقلانی را انجام نمی داد.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سردار سلیمانی ذوب در انقلاب و ولایت بود و لذا این شخصیت بزرگ ایران جزوی از گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

سلیمان دوست افزود: سردار سلیمانی می گوید اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید نسبت خود را با انقلاب اسلامی و در راس آن ولایت فقیه مشخص کنید، سردار سلیمانی اهل خطوط سیاسی چپ، راست، اصولگرا، اصلاح طلب، فرق و مذاهب و شیعه و سنی نبود.

 

وی گفت: شهید سلیمانی جوانان مومن را از خلیج فارس تا دریای مدیترانه دور تا دور خود جمع کرده بود و این خصیصه وحدت گرایی ایشان بود که نیروهای افغان، تاجیک، حشد الشعبی و حزب الله لبنان را مدیریت می کرد.

 

*حاج قاسم سلیمانی سحر دشمنان را باطل کرد

کارشناس مسائل سیاسی افزود: شخصیت حاج قاسم سلیمانی را باید از مسیحیان سوریه و باید از برادران اهل سنت کاظمین عراق بپرسید، حاج قاسم سحر دشمنان را باطل کرد و خاورمیانه بزرگ اسلامی را در منطقه به وجود آورده است.

 

سلیمان دوست به تقارن 9 دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و  افزود: حضور حاج قاسم باطل سحر داعش بود و همچنین حضور مردم در حماسه 9 دی باطل سحر فتنه شد.

 

وی گفت: 9 دی و هم شهادت حاج قاسم سلیمانی نماد همبستگی در کشور شده و در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی همه پای کار بودند و این مهم به امنیت پایدار و اقتدار ملی کمک کرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: درست است که دشمن سردار سلیمانی را به شهادت رساند اما مکتب حاج قاسم باقی مانده است و حاج قاسم نماد واقعی ولایتمداری و ولایت شناسی و مرز حق و باطل تبدیل شده است.

 

کد خبر 1010111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha