​سبک زندگی فاطمی دنیای آشفته امروز را به سعادت حقیقی می‌رساند

حجت‌الاسلام بابایی رسالت رسانه‌ها در جهت ترویج سبک زندگی خانم فاطمه زهرا(س) در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سبک زندگی فاطمه زهرا(س) دنیای آشفته امروز را به سعادت حقیقی می‌رساند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه زندگی سراسر آموزنده و نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین سبکی است که می‌تواند دنیای امروز را به سعادت حقیقی برساند اظهار داشت: نهادها و مراکز فرهنگی ما در زمینه ترویج چنین ارزش‌هایی در جامعه به خوبی نقش‌آفرینی نکرده‌اند.

 

امام جمعه لوشان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم و رسالت انبیاء الهی تبلیغ سبک درست زندگی برای نجات جامعه و سعادت ابدی بشریت بوده است عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو معرفی کرده است و قطعا آن‌هایی که منتسب به ایشان هستند نیز برای ما الگو و اسوه محسوب می‌شوند.

 

بابایی در پاسخ به این پرسش که چقدر این روزها جامعه ما در سمت و سوی الگو گرفتن از زندگی گهربار حضرت فاطمه زهرا(س) است تصریح کرد: قطعا این سمت و سوها در بین مردم و جامعه وجود دارد اما آنچنان که باید باشد نیست به این معنی که اگر جامعه اسلامی درصدد اعتلای واقعی و حقیقی است باید در چنین مسیری حرکت کند. 

 

وی گرایش هر چه بیشتر جامعه به سمت سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و زنان نمونه‌ای که خود پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگو به جامعه معرفی کرده‌اند را زمینه‌ساز تحولاتی شگرفت و انسان‌ساز خواند و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در رأس همه این الگوها قرار دارند و در حقیقت سیدة النساء العالمین محسوب می‌شوند.

 

امام جمعه لوشان بهترین شیوه و سبک زندگی به ویژه برای بانوان، دختران و زنان در جامعه اسلامی را سبک زندگی فاطمه زهرا(س) دانست و یادآور شد: زندگی سراسر آموزنده و نورانی ایشان به ویژه در حوزه خانه و خانواده بهترین سبکی است که می‌تواند دنیای امروز را به سعادت حقیقی برساند.

 

بابایی زندگی زناشویی حضرت فاطمه(س) با حضرت علی‌(ع) و تربیت فرزندانی مانند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: زندگی نورانی حضرت صدیقه کبری(س) اگر چه کوتاه بود اما در همین زمان کوتاه و پربار الگوهایی بسیار بزرگ را به مسلمانان و کل جامعه بشریت معرفی کردند. 

 

وی رسالت تمام رسانه‌ها و نهادهایی که امروزه پیرامون امور فرهنگی و ترویج سبک درست زندگی متولی بوده و فعالیت می‌کنند را بسیار حساس و خطیر ارزیابی کرد و بیان داشت: این نهادها و مراکز متولی امور فرهنگی، خانه و خانواده باید به وظیفه خود عمل کنند که البته آن نقش‌آفرینی درست و مورد انتظار را از آنان شاهد نیستیم.

 

امام جمعه لوشان با اشاره به اینکه سبک زندگی فاطمه زهرا(س) دنیای آشفته امروز را به سعادت حقیقی و واقعی می‌رساند اذعان کرد: ائمه اطهار(ع) فرموده‌اند که ما برای همه حجت هستیم و مادرمان زهرا(س) نیز برایمان حجت و الگوست بنابراین قطعا نه تنها زنان بلکه مردان جامعه هم می‌توانند در دفاع از حقیقت دین و ولایت به همین سمت حرکت کنند.

 

بابایی دفاع از ارزش‌های دین طبق منش و سبک زندگی خانم فاطمه ‌زهرا(س) را یکی دیگر از مباحثی که می‌تواند به اعتلاء و شکوفایی جامعه اسلامی کمک کند، دانست و عنوان کرد: در مقابل این حجم از تبلیغات سوء دشمنان، باید اهتمام بیشتری داشته باشیم تا زنان و دختران جوان ما از حضرت صدیقه طاهره(س) الگوی درست را بگیرند.

 

وی رسالت رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت ترویج سبک زندگی فاطمه زهرا(س) در جامعه را بسیار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: دنیای غرب دائما در حال تبلیغ فرهنگ مورد نظر خود و مقابله با ارزش‌های اسلامی و انسانی است بنابراین ما برای مقابله با تهدیدات آنان و معرفی الگوهای نمونه به جامعه باید بیشتر از این‌ها تلاش کنیم.

کد خبر 1010128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha