خلبانان عربستان تنها با اسرای فلسطینی معاوضه می‌شوند

جنبش انصارالله یمن آزادی خلبانان سعودی در بازداشت نیروهای مقاومت را به آزادی اسرای فلسطینی محبوس در زندان های عربستان منوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، جنبش انصارالله یمن آزادی خلبانان سعودی در بازداشت نیروهای مقاومت را به آزادی اسرای فلسطینی محبوس در زندان های عربستان منوط کرده است.

 

عبدل القادر مرتضی مسئول امور زندانیان در دولت نجات ملی یمن ، روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی المسیره، گفت که خلبانان سعودی اسیر شده در صنعا فقط با فلسطینیان زندانی شده توسط رژیم ریاض معاوضه می شوند.

 

از فوریه 2019 ، عربستان سعودی 68 فلسطینی و اردنی را بدون هیچ دلیل قانونی در بازداشت نگه داشته است.

 

در میان زندانیان محمد الخدری ، یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت فلسطین حماس قرار دارد.

 

مرتضی گفت در مجموع 1087 زندانی از ارتش یمن و نیروهای مردمی متحد در سال 2020 از بازداشت سعودی آزاد شدند که 670 نفر از آنها تحت نظارت سازمان ملل و 417 نفر با واسطه گری محلی بودند.

 

وی در عوض ، حوثی ها 150 اسیر از جمله 64 کودک سرباز را که توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی استخدام شده بودند ، آزاد کرد که طی سالهای گذشته جنگ مرگباری را علیه یمن انجام داده است.

 

این مقام مسئول اشاره کرد که یک هیئت سازمان ملل در سال 2020  حدود 12 بار از زندانهای صنعا بازدید کرده است ، اما این ائتلاف اجازه چنین بازدیدهایی را نمی دهد.

 

وی در ادامه گفت که دشمن از انجام بیش از 30 عملیات تبادل زندانیان در سال جاری جلوگیری کرده و 900 مورد شکنجه زندانیان توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی را در سال 2020 گزارش کرده است.

 

مرتاضی همچنین گفت 20 زندانی یمنی امسال به دلیل شکنجه یا سهل انگاری پزشکی در زندان های تحت کنترل ائتلاف فوت کرده اند.

کد خبر 1010244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha