آمادگی حوزه علمیه برای اعزام روحانیون به مدارس

حجت الاسلام ملانوری گفت: چنانچه مدارس درخواستی مبنی بر تامین نیروی طلبه داشته باشند، حوزه های علمیه آمادگی اعزام طلاب به مدارس را دارند، البته آموزش و پرورش هم باید در این راستا حداقل امکانات را برای طلاب فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حسین ملانوری» امروز(11 دی) در نشست مشترک همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تربیت مهمترین کار در نظام اسلامی است، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته شهدای زیادی داده است تا انسان بسازد، انسان سازی وظیفه انبیای الهی و در ادامه مسلمانان و حوزه های علمیه است.

 

وی آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را دو قطب مهم نظام و انقلاب دانست که باید همکاری های بیشتری با هم داشته باشند، گفت: «مدارس امین» یکی از طرح های مشترک حوزه و آموزش و پرورش برای ورود طلاب به آموزش و پرورش است که باید این مدارس افزایش پیدا کند.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار طلبه در مدارس کشور با آموزش و پرورش همکاری داشتند که این تعداد بیش از 2250 طلبه به صورت کاملا جهادی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام ملانوری با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز مسئولان اهمیت حضور طلاب و روحانیون در مدارس را درک نکردند، گفت: هنوز هم برخی ها حضور طلاب در مدارس را رقیب خود می دانند، این افراد باید توجیه شوند.

 

وی افزود: چنانچه مدارس و آموزش و پرورش درخواستی مبنی بر تامین نیروی طلبه برای مدارس در خراسان جنوبی داشته باشند، حوزه های علمیه آمادگی اعزام طلاب به مدارس را دارند، البته آموزش و پرورش هم باید در این راستا حداقل امکانات را برای طلاب فراهم کند.

 

 

کد خبر 1010251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha