حضور روحانی و پاسخگویی به شبهات در ۵۵۰ مدرسه خراسان جنوبی

واقعی با بیان اینکه هم اکنون ۵۵۰ روحانی در مدارس خراسان جنوبی مستقر هستند و اقامه نماز و پاسخگویی به شبهات را دارند، گفت: همچنین در۱۶۰۰ مدرسه استان ظرفیت و پتانسیل استفاده از روحانیون وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی»، امروز(11 دی) در جلسه نشست مشترک همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون جلسات مشترک حوزه و آموزش و پرورش برگزار شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است، اظهار داشت: تلاش شده است تا با حوزه های علمیه با آموزش و پرورش مکمل همدیگر باشند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کمبودهای نیروی انسانی در حوزه دروس معارف و قرآن و عربی را از حوزه های علمیه جبران خواهد کرد، گفت: مقرر شده که به صورت تخصصی از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود اما به دلیل کرونا فعلا امکان نیست اما بعد از کرونا، انجام خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 550 روحانی در مدارس خراسان جنوبی مستقر هستند و اقامه نماز و پاسخگویی به شبهات را دارند، ادامه داد: همچنین در1600 مدرسه استان ظرفیت و پتانسیل استفاده از روحانیون وجود دارد.

 

 حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» امام جمعه موقت بیرجند هم در این نشست گفت: تاکنون آموزش و پرورش همکاری خوبی در برگزاری جلسات نشست های مشترک با حوزه داشته است.

 

وی افزود: حضور روحانیون در مدارس برکات زیادی داشته است، اما هنوز هم برخی از روستاها نیازمند تامین روحانی هستند که باید کمک کند.

 

 

 

کد خبر 1010266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha