بهره‌مندی ۵۸۰  نفر از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بخش غیردولتی

نصرت‌طلب گفت: ۵۸۰ نفر دوره و ۱۰۵ هزار ۲۰۲ نفر ساعت از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای بخش غیردولتی در ۹ ماهه سال جاری بهره‌مند شدند.

«سلمان نصرت‌طلب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: مهارت‌آموزی و فراگیری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای امروزه ضرورت داشته و یک فرصت استثنائی برای علاقه‌مندان و متقاضیان کارآفرین و اشتغالزایی است.

 

 رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا افزود: این مرکز در راستای افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا برای متقاضیان آموزشهای مهارتی گام برداشته و از همه همشهریان خصوصاً جوانان جویای کار، افراد فاقد شغل تقاضا داریم که از منابع، امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به عملکرد آموزشی در حوزه‌های مختلف آموزشی شهرستان گفت: عملکرد آموزشی 9 ماهه سال جاری در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های آزاد شهرستان، 580  نفر دوره و 105 هزار 202 نفر ساعت از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای بخش غیردولتی بهره مند شدند.

 

نصرت طلب تصریح کرد: از تعداد مذکور 230 نفر در حوزه صنعت و 350 نفر در حوزه خدمات ثبت نام شده‌اند و علاقه‌مندان به رشته‌های طراحی دوخت و برق قدرت بیشترین تقاضا را داشته اند.

 

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا بیان کرد: در حوزه آموزش در محیط کار واقعی و مراکز یادگیری هم تعداد110 نفر از آموزش بنگاه‌های اقتصادی بهره‌مند و بالغ به 75 هزار ساعت آموزشی را گذراندند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان، آموزش‌های مهارتی در کلیه حوزه‌ها حتی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا  تعطیل نبوده و با توجه به اعلام تعطیلی آموزشها از سوی ستاد مربوطه، آموزشهای تئوری به صورت مجازی برگزار شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور کارآموزان و فراگیری آموزشهای عملی بصورت حضوری در کارگاه‌های مرکز باشیم.

 

 

 

کد خبر 1010344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha