سردار سلیمانی نشان داد که امروز مقاومت از پتانسیل و ظرفیت‌های بین المللی برخوردار است

استاد بخش بین‌الملل دانشگاه سان یات سن چین گفت: سردار سلیمانی با اقدامات خود نشان داد که امروز مقاومت از پتانسیل و ظرفیت‌های بین المللی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عنایت‌الله یزدانی» شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امروزه مقاومت به یک جریان جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: اصلی‌ترین هدف جریان مقاومت که مقابله با رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی‌های اسرائیل و آمریکا است امروز از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا دفاعی وارد ابعاد دیگری شده است، مقاومت به یک پدیده تبدیل شده است که در معادلات نظام بین‌الملل دارای تاثیر بوده و در محافل سیاسی از جایگاه ویژه برخوردار است.

استاد بخش بین‌الملل دانشگاه سان یات سن چین با بیان اینکه امروز سیاست بازیگران اصلی بین‌الملل مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر جریان مقاومت است، عنوان کرد: نشانه آن این است که آمریکا تلاش می‌کند با بهره‌گیری از اقدامات مختلف شهادت  سردار سلمیانی و اخیرا شهادت فخری‌زاده را پنهان کند.

یزدانی با بیان اینکه سیاست محورهای مقاومت در کشورهایی همچون ایران، سوریه و عراق اثرگذار شده است، اظهار کرد: امروز در منطقه همه پذیرفتند که مقاومت از پتانسیل و ظرفیت‌های بین المللی برخوردار است، هجمه عظیم اقتصادی، امنیتی، مالی و سیاسی بر علیه مقاومت شکل گرفته اما نتوانسته مقاومت را شکست دهد گواه این است که جریان مقاومت از پتانسیل منطقه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه مقاومت در سطح رسانه ای در قالب مکتوبات، کتب و مجله‌های خوب معرفی شده است، گفت: مقاومت کشورهایی همچون ایران، لبنان و سوریه به دلیل جایگاه و اهمیتی که در منطقه و جهان دارند بر ارزش مقاومت می‌افزایند.

استاد بخش بین‌الملل دانشگاه سان یات سن چین با بیان اینکه امروز مراودات حوزه مقاومت با قدرت‌هایی همچون چین کشور آمریکا و غربی ها را نگران کرده است، عنوان کرد: مقاومت از حوزه محدود جغرافیایی به حوزه امت اسلامی از شرق آسیا تا شمال آفریقا گسترش یافته است؛ این حرکت حکایت از این دارد که بسیاری از گروه‌های اسلامی هم در حوزه شرق آسیا و شمال آفریقا اقدام به حمایت‌های مختلف از جریان مقاومت داشتند.

یزدانی افزود: یکی از ابعاد مهم جریان مقاومت مقابله با جریان‌های سلفی همچون داعش است که سردار سلیمانی در سرکوبی آنها نقش بی‌نظیر داشت.

وی با بیان اینکه تاثیر و بازتاب مقاومت در سطح بین‌الملل به چالش کشیدن سلطه نظامی و سیاسی غرب و مقابله گسترده با سیاست‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل اشغالگر از طریق مقاومت و تفکرات رهایی‌بخش است، خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری کشورهای غیرمسلمان گروه‌های مقاومت از جریان مقاومت امت اسلامی الهام می‌گیرند.

کد خبر 1010366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha