نماز جمعه در کردستان برگزار نشد

براساس دستورالعمل ستاد کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در شهرهای فرمز، نارنجی و زرد، نماز جمعه در کردستان برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ستاد کرونا برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد را ممنوع اعلام کرد و باتوجه به اینکه وضعبت کل استان کردستان در حال حاضر زرد است بنابراین نماز جمعه این هفته در شهرها و روستاهای کردستان برگزار نمی‌شود.

 

ستاد کرونا اعلام کرده است وضعیت زرد به معنای کاهش گردش ویروس است و در صورت افزایش تجمع‌ها و عدم رعایت نکات بهداشتی احتمال افزایش شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام سعید عسگری سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه این هفته نماز جمعه در هیچ‌کدام از شهرها و روستاهای استان برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: هفته گذشته در برخی شهرهای استان نماز جمعه برگزار شد و امیدواریم با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف جامعه شاهد از بین رفتن و ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز آمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان را ۱۳۸ نفر برشمرد و گفت: ۷۶ بیمار کرونایی در سنندج، ۱۲ بیمار در سقز، ۵ بیمار در مریوان، ۱۵ بیمار در قروه چهار بیمار در بیجار، ۱۰ بیمار در کامیاران، ۴ بیمار در دیواندره، ۱۰ بیمار در بانه و دو بیمار در سروآباد بستری هستند.

 

فرزین رضاعی از شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

 

وی خطاب به شهروندان افزود: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وسوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و قرنطینه خانگی را تا قطع زنجبر این ویروس مهلک رعایت کنند.

 

 

 

کد خبر 1010436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha