توسعه کشور وابسته به صنعت حمل و نقل است

آل هاشم گفت: توسعه هر کشوری وابسته به حمل و نقل آن کشور بوده و در این زمینه حمل و نقل ریلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اظهار داشت: توسعه هر کشوری وابسته به حمل و نقل آن کشور بوده و در این زمینه حمل و نقل ریلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بی‌بدیل حمل و نقل ریلی در حمل بار و جابجایی مسافر، بر استفاده از موقعیت ایجاد شده و بازگشایی مسیر ریلی جلفا - نخجوان به منظور افزایش همکاری‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: در دوران کنونی با وجود پیشرفت های اساسی در دسترسی مردم به انواع اطلاعات و کتب مجازی در شبکه های اجتماعی همانطور که کتاب همواره از جایگاه بالایی در بین علاقه مندان برخوردار بوده و هیچ چیز جای کتاب و کتابخوانی را نمی گیرد، علاقه مردم به قطار نیز چنین است.

امام جمعه تبریز: در حمل و نقل نیز با وجود پیشرفت های حاصل شده در زمینه تکنولوژی های حمل و نقل و راه های حمل و نقلی، هیچ چیز جای قطار را نمی گیرد. همانطور که کتاب ماندگار است قطار هم همواره ماندگار خواهد بود.

وی بر پیگیری اتصال راه آهن بستان آباد به تبریز و اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه فعلی راه آهن و لزوم ارایه خدمات هر چه بیشتر به مردم به ویژه در فصل برودت هوا تاکید کرد.

همچنین مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان در سخنانی با تشریح گزارشی از فعالیت راه آهن منطقه آذربایجان پرداخت و اظهار داشت: راه آهن این منطقه از نظر طول خط با ۸۱۴ کیلومتر خط آهن و از نظر کیلومتر خط معادل با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن به عنوان بزرگترین ناحیه در کشور محسوب می شود.

محمدرضا قربانی، با اشاره به موقعیت راهبردی این اداره کل در همجواری با کشورهای ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان و نقش بسیار موثر آن در تامین نیازهای اساسی کشور از طریق مرز ریلی منطقه آذربایجان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: توجه کیفی به ارایه خدمات هر چه بهتر در زمینه جابجایی مسافر و حمل و نقل کالا، تلاش برای توسعه و گسترش همکاری های بین المللی با کشورهای همجوار و تسهیل زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا از کشور راهبردهای کلان این مرکز است.

 

کد خبر 1010496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha