طراحان فتنه سال ۸۸ عوامل خارجی بودند

آل هاشم گفت: عوامل خارجی با بهره گیری از برخی عوامل بی بصیرت داخلی سعی در براندازی نظام داشتند اما حماسه ۹ دی این نقشه ها و توطئه ها را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در همایش بزرگداشت حماسه ۹ دی در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز اظهار داشت: فتنه 88 یک اعتراض انتخاباتی ساده نبود، این فتنه کودتای از پیش طراحی شده از اتاق فکر غرب و همراهی امپراطوری رسانه ای غرب بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که باید با تحلیل عمیق، نسل جدید و آینده را با لایه های پنهان آن آشنا سازیم، افزود: استفاده از ظرفیت زبان هنر و هنرمندان در انتقال آموزه های این جریان ضرورت دارد.

وی خطرنشان کرد: باید نسل جدید بداند که حضور 40 میلیونی مردم پای صندوق‌های رای و مشارکت بالای آنها میتوانست دامنه نفوذ ایران را در دنیا گسترش دهد و الگوی مردم سالاری برای جهان باشد.

امام جمعه تبریز طراحان این فتنه را عوامل خارجی دانست و گفت: عوامل خارجی با بهره گیری از برخی عوامل بی بصیرت داخلی سعی در براندازی نظام داشتند اما حماسه 9 دی این نقشه ها و توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: در اثر بی بصیرتی فتنه شکل میگیرد و فتنه در هر لباس و مقامی بروز و ظهور پیدا می‌کند، البته خطه آذربایجان جلودار و پیشگام حرکت های با بصیرت مردمی ایران اسلامی است.

امام جمعه تبریز باز شناخت خطا از صواب و راه از بیراهه را پیامد عملی بصیرت دانست و ادامه داد: بصیرت ویژگی فضیلتی است که ماحصل فضائل و معنویات دیگر است و شخص با فضیلت دارای قدرت تشخیص و تجربه می باشد و توانایی داوری و ارزیابی نظری و علمی از موضوع را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی داشتن بصیرت و آگاهی در زندگی و امور فردی و اجتماعی را بسیار مهم و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: نبود بصیرت خصوصاً در برهه های حساس زندگی انسان را از راه راست خارج می‌کند.

کد خبر 1009013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha