افتتاح  آزاد راه تبریز - سهند منافع عده‌ای را به خطر انداخت

مصطفوی گفت: عده‌ای به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی چندان از به بهره برداری رسیدن پروژه آزاد راه تبریز - سهند خوشحال نشدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جمعی از خبرنگاران استان آذربایجان شرقی به همراه مدیرعامل شرکت عمران سهند از آزاد راه تبریز - سهند، مسجد امام جعفر صادق در فاز ۲، پارک کودکان، مدرسه شهید محمد خلیل پورنهر، کتابخانه سهند و مسجد امام رضا در فاز ۳ شهر سهند بازدید کردند و در جریان پیشرفت پروژه ها قرار گرفتند.

«عباس مصطفوی» در نشست خبری پس از بازدید این پروژه ها به تشریح اقدامات صورت گرفته در طول سالیان متمادی پرداخت و اظهار داشت: احداث آزادراه تبریز، سهند، اندیشه بعد از ۱۲ سال به اتمام رسید و افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت عمران سهند افزود: با وجود شایعات منتشر شده هیچ ضرورتی برای بسته شدن موقتی این مسیر وجود ندارد و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد، از صبر و حوصله مردم نیز به خاطر اینکه پروژه  که بسیار طول کشید و با حواشی زیادی نیز همراه بود تشکر و عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: بر خلاف برخی شایعات، همانطور که امروز به همراه خبرنگاران از این مسیر تردد کردیم و شاهد ماجرا بودند آزادراه کاملا امن بوده و هیچ مشکل خاصی ندارد. نگرانی و دغدغه‌مندی استاندار در ارتباط با این پروژه را خاص و مقدس می‌دانم که باعث شد پروژه ای با این عظمت در این شرایط کرونایی و تحریم‌های شدید بالاخره به سامان برسد.

مصطفوی تصریح کرد: هرچند عده‌ای به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی چندان از به بهره برداری رسیدن این پروژه خوشحال نشدند؛ اما باید دانست که برای به نتیجه رسیدن آزادراه تبریز_سهند_اندیشه تمام نمایندگان هر یک به نوعی پیگیر بودند و شرکت مادر تخصصی و وزیر راه و شهرسازی ریسک های بزرگی را قبول کردند.

وی به مسائل و موانع مختلف پیشرفت آزادراه در حدود دو و نیم سال پیش اشاره کرد و گفت: در آن مقطع ۶۰ درصد از اراضی مورد نیاز پروژه تملک نشده بود و در ابتدای مسیر پادگان شهید مدنی قرار داشت و در مسیر آزادراه نیز ۶ کیلومتر مربوط به زمین های روستای اسنجان قرار داشت که تملک نشده بودند.

مصطفوی همراهی بزرگوارانه و بی دریغ اهالی روستای اسنجان، شهرک شهید مدنی و اهالی باغ های لاله را که هر یک به تنهایی می توانستند مانع پیشرفت پروژه شوند قابل تقدیر و بسیار ارزشمند دانست.

وی با بیان این‌که حداکثر عوارض تصویب شده برای آزادراه را سه هزار تومان است، خاطرنشان کرد: حداکثر شیب آزاد راه کمتر از ۶ درصد به طول ۹۰۰ متر در دره اسنجان و شیب متوسط آزادراه نیز کمتر از ۲ درصد است.

مدیر عامل شرکت عمران سهند با بیان اینکه تمام پروژه های در دست اجرای سازمان پیگیری خواهد شد، گفت: در سال جهش تولید برای ۹۹ پروژه برنامه ریزی کردیم که از این تعداد ۶۵ پروژه تبدیل به قرارداد شده است.

مصطفوی افزود: در دو و نیم سال گذشته بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان تفاهم نامه همکاری داشتیم که بیش از ۴۰ درصد آن تبدیل به قرارداد شده است. در این مدت ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر و ۶ مدرسه را تحویل دادیم و نسبت به این مساکن جهاد محوطه سازی و مدرسه سازی را به پا کردیم.

کد خبر 1009438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha