مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در تبریز برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالروز گرامیداشت حماسه ۹ دی امروز در مصلای حضرت امام خمینی (ره) تبریز با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «عابدین خرّم» امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امسال مراسم ۹ دی بسیار محدودتر و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: قبل از حماسه ۹ دی اتفاقاتی در سال ۸۸ افتاد که تلخی‌های زیادی در کام ملت ایجاد کرد، در سال ۸۸ انتخابات بزرگ و به یادماندنی که منجر به تعظیم دشمن در مقابل مردم کرد و موجب عزت دینی و ملی شد و مشت محکمی بر دهان دشمن زد.

وی افزود: در آن دوران اشخاصی با اسم رمزِ تقلب، صیانت آرا و واژه‌های ساخته شده جبهه استکباری، این کامیابی را در قلب مردم به تلخی کرده و آنها را دعوت به آشوب و ناآرامی کردند. 

سردار خرّم افزود: با وجود دعوت رهبر معظم انقلاب به تمکین و عمل به موازین قانون و انقلاب، همچنان افرادی دست به کار می‌زدند که یک دهه مسوولیت قوا و مسوولیت سنگین داشتند و حتی خود را انقلابی می‌دانستند ولی در این آزمون برای رسیدن به قدرت و امیال شخصی و مقام و مسوولیت، تمام عظمت و عزت گذشته و فعل انقلابی خود را زیرسوال بردند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد اشخاصی هستند که در آزمون انقلاب و همراهی با ولایت و مردمی بودن مردود شده و از قطار پیاده شدند و ایجاد فتنه کردند. 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه فتنه تعریف مخصوص به خود را دارد، افزود: اگر این تعریف را با اعمال این افراد تطبیق دهیم، متوجه خواهیم شد که اینها فتنه‌گر هستند و از قطار انقلاب پیاده شده و منفور مردم و انقلاب شده‌اند. 

سردار خرّم متذکر شد: فتنه این است که فضا غبارآلود شده و تشخیص سره از ناصره سخت شود و افراد ظاهرا دوست ولی در حق دشمن باشند و از جملاتی استفاده کنند که در حقیقت از حلقوم دشمن صادر می‌شود.  

وی ادامه داد: افرادی که در دوران فتنه ۸۸ این اقدامات را کردند، این ویژگی تعریف فتنه را داشتند و کاری کردند تا نظام و کشور ایران را با دچار چالش بزرگ کنند و همچنین موجب تطمیع و طمع دشمن شدند. 

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهداف دشمن قبل از ۹ دی و در حرکتی که مدیریت می‌کردند، این بود که به انقلاب ضربه زده و مردم را نسبت به مسوولان نظام بدبین کنند.

وی ادامه داد: دنیا‌طلبی، سیاست‌بازی و حرکت در پازل دشمن و دنباله‌روی اهداف به صورت ناجوانمردانه از جمله ویژگی‌های فتنه‌گران بود. این عوامل موجب شد تا مردم بعد از ۸ ماه ابراز وجود کنند و سیل خروشان از جوانان نسل سوم آنچنان وارد میدان شده و در مقابل اهداف پلید فتنه‌گران ایستادند.

کد خبر 1009442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha