امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی در جامعه است

آل هاشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی در جامعه است و مایه حیات اجتماعی در مسیر حق و حقیقت شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جمع اعضای مجمع مردم نهاد رهروان امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:  امام خمینی با نشان دادن راه درست و جلوگیری از کج روی ها، مردم را هدایت کرد تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه تبریز بر لزوم توجه جدی به این فریضه الهی در جامعه تاکید کرد و گفت: تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که فرد آمر به معروف و ناهی از منکر باید خود اول این موضوع را بشناسد سپس اقدام کند، چون دین اسلام تنها تعداد مشخصی از انسان‌ها را برای این کار مسئول کرده است.

وی با اشاره به شرایط خاص عمل به امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: باید همه دست به دست هم دهیم تا برای ایجاد جامعه سعادتمند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنیم که در این زمینه سازمان های مردم نهاد کارکرد و اثرات مفیدتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری حماسه یوم الله نهم دی ماه گفت: با مرور حوادث پس از انتخابات در سال 88 در می یابیم در سایه فریضه امر به معروف و نهی از منکر رهبر معظم انقلاب افرادی که در اثر بی بصیریتی راه را گم کرده بودند؛ برگشتند و با حماسه نهم دی ماه نقشه های دشمنان نقش برآب شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی در جامعه است و مایه حیات اجتماعی در مسیر حق و حقیقت شناخته می شود.

کد خبر 1009457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha