شیخ محمد خیابانی عالمی آگاه به زمان و مسائل روزگار بود

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: شیخ محمد خیابانی عالمی آگاه به زمان و مسائل روزگار بود و هیچ شبهه ای او را از مسیر صحیح خارج نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» امروز در ارتباط تصویری با نشست تخصصی بررسی دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان شیخ محمد خیابانی که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد؛ اظهار داشت: شخصیت شیخ محمدخیابانی ابعاد گسترده‌ای دارد که از بین آن‌ها می‌توان به شخصیت او در حوزه‌ی مطبوعات و روزنامه نگاری اشاره کرد.

رئیس همایش ملی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که روزنامه‌ تجدد در دوره‌ی شیخ محمد خیابانی محل انتشار افکار مبارزان تبریز و شیخ خیابانی بود، گفت: ساختمان روزنامه‌ی تجدد نیز محلی برای تجمع مبارزان تبریز بود.

وی افزود:  زمانی مردم تبریز در ساختمان روزنامه‌ تجدد با رهبری شیخ خیابانی در مقابل رویداد ننگین ۱۹ قیام کردند، وثوق الدوله صدر اعظم خائن می‌دانست این قرارداد خائنانه است و در مقابل آن از دولت انگلیس ضمانت درخواست کرده بود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این‌که افکار و اندیشه‌های شیخ محمد خیابانی که در قالب نطق و سخنرانی به مردم بیان‌ می‌شد، گفت:  تمامی نطق‌های شیخ محمد خیابانی ترجمه و در روزنامه‌ی تجدد به چاپ می‌رسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که شیخ محمد خیابانی در مسجد کریم خان تبریز سخنرانی می‌کرد پای سخنرانی او بیش از هزاران نفر مردم جمع می‌شدند؛ در حقیقت شیخ محمد خیابانی عالمی آگاه به زمان و مسائل روزگار بود و هیچ شبهه ای او را از مسیر صحیح خارج نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در تاریخ نتوانسته‌اند کاری انجام دهند از بی بصیرتی بوده است، بی بصیرتی باعث می‌شود فرد حرکتی نکند یا منحرف شود. بصیرت انسان را در مسیر خود به مسائل مختلف آشنا می‌کند، بارها در مورد بصیرت از مقام معظم رهبری شنیده‌ایم که این بصیرت است که در شرایط گوناگون می‌تواند مسیر درست را به ما نشان دهد.

بنا بر این گزارش، نشست تخصصی نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت مجاهد نستوه و عالم مبارز، شیخ محمد خیابانی؛ به همت خانه مطبوعات استان و ستاد همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 1008073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha