اوج ولایتمداری حاج قاسم اطاعت بی چون و چرا از امامین انقلاب بود

آیت الله خاتمی با اشاره به جمله ای از حاج قاسم که«اگر امام خمینی و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی یک انار را نصف کنند و بگویند نصف این انار حرام است من دلیلش را سؤال نمی کنم» گفت: این اوج ولایتمداری، مرا یاد یکی از شاگردان امام صادق می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت‌الله سید احمد خاتمی شنبه (13 دی) در اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یادواره هزار و  220 شهید عشایر استان با اشاره به ایام فاطمیه گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم عزادار بی قرار فاطمه(س) بود و خانه اش بیت الزهرا(س) شد.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: داغدار سالگرد شهادت سردار دل ها بودیم که داغی دیگری، داغ ارتحال عالم مجاهد، فقیه و حکیم فرزانه آیت الله مصباح یزدی هم بر این غم افزوده شد؛ بزرگی که به جد اخلاص، غیرت و شجاعت و جهادش برای همه آن ها که می خواهند «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّه» باشند، الگو است.

 

 

وی با بیان اینکه حقیقت این است که شهید عزیز ما فراتر است از کرمان و حتی اعتقاد، تشیع و مذهبی که به آن عشق می ورزیم، ادامه داد: او یک شهید بین المللی بود و همه شیعیان، مسلمانان و بشریت مدیون حاج قاسم هستند.

 

 

آیت الله خاتمی اظهار کرد: اگر دولت داعش جان می گرفت امان از بشریت در می آورد اما این مجاهد وارسته گفت «3 ماه دیگر اسمی از دولت داعش نخواهد بود و کمتر از 3 ماه این وعده تحقق پیدا کرد» البته کرمان به خود می بالد از اینکه فرزندی این چنین به جهان انسانیت تحویل داده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته بیشترین تکریم و تعظیم مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه ای از این شهید فداکار داشتند و بیش از 60 جمله آیت الله خامنه ای از فضائل حاج قاسم فرمودند و گمان نمی کنم درباره هیچ شهیدی این حجم سخنان را داشته باشند؛ 60 جمله که مقام معظم رهبری به ابعاد مختلف شخصیت این شهید پرداختند.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ویژگی انقلابی بودن حاج قاسم است و در این باره 9 جمله نوشتند و ایشان را «ذوب در انقلاب خواندند؛ به شدت انقلابی بودند؛ انقلاب و انقلابی گری خط قرمز او بود؛ به شدت پایبند انقلاب بود و پایبند به خط مبارک و نورانی امام راحل؛ همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید؛ در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت؛ در همه میدان ها خستگی و سرما و گرما نمی فهمید؛ به دهان خطر می رفت؛ نه از دشمن پروا داشت و نه از حرف این و آن» این بخشی از 60 جمله مقام معظم رهبری از حاج قاسم است.

 

 

آیت الله خاتمی در رابطه با انقلابی بودن حاج قاسم با تفسیر خود مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این بیانات مقام معظم رهبری تفسیر انقلابی بودن هم هست؛ حاج قاسم انقلابی و در خط ولایت بود که مقام معظم رهبری فرمودند «به شدت پایبند انقلاب بود و پایبند به خط مبارک و نورانی امام راحل عظیم الشان».

 

 

وی با بیان اینکه ولایتمداری شاخصه اصلی انقلابی بودن است و نمی شود فردی را انقلابی نامید اما با ولایت میانه نداشته باشد زیرا این انقلابی نیست، گفت: اولاً شهید سلیمانی به شدت عاشق ولایت بود و ولی و مقام معظم رهبری را حکیم می نامید و این نامیدن از سر درایت بود؛ یک جمله قشنگی ایشان دارند که گفتند «اگر تمام علمای جهان یک طرف باشند و مقام معظم رهبری یک طرف؛ مطمئناً من طرف آیت الله خامنه ای می روم».

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جمله مرا به یاد جمله شهیدِ رکاب مولا علی «عمرو بن حمق خزاعی» می اندازد؛ او بزرگی است که در راه عشق به مولا توسط معاویه به شهادت رسید؛ اولین مورد این که همسرش را دستگیر کردند تا شوهرش را پیدا کنند و با 12 ضربه او را به شهادت رساندند و سر بریده او را برای همسرش فرستادند؛ این عشق حاج قاسم من را به سراغ این شهید برد.

 

 

وی اظهار کرد: حاج قاسم به معنای دقیق کلمه عاشق ولایت و از سوی دیگر مطیع ولایت بود و با فرمایشات ولایت، گزینشی رفتار نمی کرد و همه فرمایشات را به جان و دل می پذیرفت، گوش کرده و به آن عمل می کرد.

 

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: وقتی آقا فرمایشی داشت، سلیقه خودش مطرح نبود؛ برخی که گزینشی با فرمایش ولایت برخورد می کنند، جایی که با سلیقه خودشان جور باشد بنر می زنند و جایی که جور نباشد حتی مطلب را نمی خوانند اما حاج قاسم اینگونه نبود.

 

 

وی با اشاره به جمله ای از حاج قاسم که فرمود  «اگر امام خمینی و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی یک انار را نصف کنند و بگویند نصف این انار حرام است من دلیلش را سؤال نمی کنم»، بیان کرد: این اوج ولایتمداری است که این جمله من را به یاد عبدلله بن ابی یعفور از شاگردان مخلص امام صادق(ع) می اندازد.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حاج قاسم مطیع امر آقا بود، می شنید و اجرایی می کرد و این تکریم هایی که این یک سال در تلویزیون از زبان رهبری شنیدید، نشان دهنده این اوج ولایتمداری است.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: حاج قاسم انقلابی بود یعنی تکلیف مدار؛ تکلیف را ولایت مشخص می کند؛ انقلابی یعنی کسی که یک جور عمل می کند که شب اول قبر پاسخ داشته باشد و فرشتگان پاسخ او را بپذیرند و حاج قاسم این چنین عمل کرد.

 

 

آیت الله خاتمی گفت: شهید سلیمانی شجاع بود، چه در جبهه 8 ساله دفاع مقدس که از شجاعت او قصه ها نقل می کنند و چه در دفاع از حرم؛ شجاعت یکی از نعمت های خدا است که خدا دلی چون شیر به او داده بود.

 

 

وی با بیان اینکه یکی از همراهانش در سوریه چند جمله از شجاعت حاج قاسم نقل کرده که اسلام و تشیع به خود ببالد و مردم کرمان به ویژه همشهریان و هم روستاییان ببالند بر این گلی که پروراندید، ادامه داد: شهید سلیمانی در سوریه در تمام خطوط عملیاتی، هجومی و دفاعی حاضر شد و در حلب مورد هجوم تیرهای مستقیم داعش قرار گرفت و در جنوب حلب ماشین او را به رگبار بستند و در قلعه حلب مورد هجوم تیردشمن قرار گرفت؛ اولین نفری بود که با هلیکوپتر وارد حلب(که محاصره شده بود) گردید و مورد هجوم ضدهوایی دشمن قرار گرفت؛ اولین فردی بود که فرودگاه تدمر را با ورودش بازگشایی کرد و با توجه به حضور آمریکا در جناح راست و داعش در جناح چپ، با هلیکوپتر به آن منطقه رفت و باعث تقویت روحیه رزمندگان و فرماندهان میدانی شد و ...؛ لذا شهید سلیمانی همه عمر خود را در جهاد گذراند.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این تنها یک تصویر از شجاعت این بزرگ مرد است پس اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «به دهان خطر می رفت» یعنی این؛ پس آن کس که انقلابی است آنجا که باید به استقبال خطر برود، می رود.

 

 

وی اظهار کرد: سومین ویژگی انقلابی بودن حاج قاسم را مقام معظم رهبری به خوبی تفسیر فرمودند «همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند» فرد انقلابی عاشق خدا و عاشق تلاش در راه خدا است و در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت و در همه میدان ها خستگی نمی فهمید و از دشمن و حرف این و آن پروا نداشت؛ این توصیف فرماندهی است که سربازش را می شناسد.

 

 

آیت الله خاتمی افزود: حاج قاسم سرباز ولایت بود و هیچ کدام از این جملات تعارف نیست و عین واقعیت است و حاج قاسم این چنین بود و مؤمن این چنین است و آیت الله مصباح یزدی نیز اینگونه بود و تخریب هایی علیه این بزرگ مرد بصیر صورت می گرفت اما ایشان محکم در این صراط مستقیم ایستاد و می گفت «من روشنگری را وظیفه خود می دانم».

 

 

وی در پایان گفت: یکی دیگر از ویژگی های شهید حاج قاسم را جهاد مداوم دانست و گفت: 8 سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از تمام عرصه هایی که حضورش لازم بود را انجام می داد و در مقطعی مبارزه با اشرار به عهده این شهید عزیز گذاشته شد و چه زیبا در این عرصه هم نقش آفرین شد.

کد خبر 1010780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha