معرفی الگوهای انسانی برای جوانان آن‌ها را از تهاجم فرهنگی غرب دور می‌کند

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه معرفی الگوهای انسانی برای جوانان آن‌ها را از تهاجم فرهنگی غرب دور می‌کند، گفت: شهید سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت (ع) است و سرباز صفر ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدباقر عبادی» امروز(۱۳ دی) در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در فضای باز امامزادگان باقریه بیرجند که با حضور بسیجیان و خادمیاران رضوی ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد،  اظهار کرد: یکی از تاثیرگذارترین مسائل و عوامل در تربیت جامعه و افراد، الگوهای انسانی هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در عصر تهاجم  گسترده فرهنگی دشمنان قرار داریم، گفت: در چنین شرایطی میلیاردها هزینه می شود تا با مطالب جعلی و دروغ و نادرست، فرهنگ و اعتقاد و مبانی استقلال ما را بگیرند.

 

وی با تأکید بر اینکه روش تربیتی قرآن یکی از روش ها و پادزهر شبیخون فرهنگی است، ادامه داد: قرآن الگوهای انسانی را بیان می کند تا در لحظات حساس جامعه اسلامی و افراد بیایند از این الگوها بهره بگیرند و به راه خود ادامه دهند و آنقدر این تاثیرگذار بوده است که امثال ابوذر، سلمان و مقداد به جایگاه بالایی رسیدند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به نقشه دشمن برای اینکه ارتباط جامعه با الگوهای انسانی را جدا کنند، تصریح کرد: در این تفکر عرض ارادت به ترامپ و کرنش در مقابل استکبار را شرک نمی دانند اما عرض ارادت و زیارت ائمه اطهار علیه السلام را شرک می دانند!

 

نماینده سابق مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن می خواهد ارتباط جامعه اسلامی را با یکی از تاثیرگذارترین شاخص ها در تربیت اسلامی و مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی را از دست ما بگیرد لذا باید خیلی باید هوشیار باشیم.

 

وی برگزاری اردوهای راهیان نور را نیز پادزهر تهاجم فرهنگی دانست و ادامه داد: حساسیت دشمن به راهیان نور به خاطر تحول روحی و معنوی نوجوانان و جوانان در بازدید از مناطق راهیان نور و محل شهادت رزمندگان است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور خنثی کننده جنگ نرم دشمنان انقلاب است، گفت: باید بزرگان و اسوه ها و الگوهای انسانی مانند علامه مصباح یزدی را به جوانان بشناسانیم چرا که آن‌ها را از تهاجم فرهنگی غرب دور می‌کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه از معارف غنی اسلام شهید باکری، همت ها و سلیمانی ها به وجود می آید، افزود: شهید سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت علیه السلام است که وقتی نام او برده می شود قلب ملت تکان می خورد.

 

وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی و ایرانی آنقدر عمیق و نافذ است که می تواند شور میلیونی برای تشییع شهید سردار سلیمانی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت شهدا و بزرگان و معرفی فرهنگ آنان به جوانان می تواند توطئه های دشمن را خنثی کند، عنوان کرد: فوکویاما یکی از نظریه پردازان امریکایی می گوید: مکتب  شیعه دارای دو بال سبز (مهدویت و ظهور منجی) و سرخی به نام نهضت عاشورا است. شیعه در افقی پرواز می‌کند که تیرهای ما به آن نمی‌رسد و دارای زره‌ای به نام ولایت فقیه است که مانند حصن و حصاری از این مکتب محافظت می‌کند.

 

نماینده سابق مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدهای شهید سلیمانی به اطاعت از ولایت فقیه، گفت: تنها سلاح و تاکتیک نظامی شهید سلیمانی برش نداشت بلکه پس از شهادتش، خود شخصیت این شهید در عرصه فرهنگ بالاترین برش را دارد و امروز زنده تر از قبل شده است.

 

وی در ادامه ولایتمداری، سلامت نفس و تقوا و  ترک محرمات را از ویژگی های بارز شهید سلیمانی برشمرد و بیان کرد: کسی نمی تواند ادعای انقلابی بودن داشته باشد اما تقوا را رعایت نکند چون گاهی این ادعا بدون رعایت تقوا آسیب می زند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی به ادعا نیست و شهید سلیمانی روحیه انقلابی واقعی داشت، گفت: گاهی برخی افراد داخلی مدعی انقلابی سخنان هم جهت با استکبار  و نظام سلطه می زنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: شهید سلیمانی عاشق اعتدال بود اما نه اعتدالی که سیاسیون می گویند بلکه اعتدالی که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند مبنی بر اینکه « اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم».

 

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی به اندازه کافی هستند بنابراین باید قدر دوستان انقلاب را بدانیم، تصریح کرد: نباید با اندک چیزی بگوییم کسی انقلابی نیست و او را کنار بزنیم البته برخی مانند سران فتنه مردود هستند.

 

نماینده سابق مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع رفتار شهید سلیمانی با هوشیاری این بود که برای انقلاب یارگیری می کرد و این شهید بزرگوار سرباز صفر ولایت بود.

 

 

 

کد خبر 1010820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha