اجرای بیش از ۳۰ برنامه  ویژه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم 

سمانه رابری گفت: به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیش از ۳۰ ویژه برنامه در نظر گرفته شده که اجرای این ویژه برنامه ها از روز گذشته آغاز شده است.

«سمانه رابری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به ویژه برنامه های بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت در دهه مقاومت، گفت: برنامه های زیادی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نظر گرفته شده بود که به دلیل اعلام خانواده سردار سلیمانی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برنامه های تجمعی برگزار نمی شود.



مسئول بسبج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت افزود: به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیش از ۳۰ ویژه برنامه در نظر گرفته شده که اجرای این ویژه برنامه ها از روز گذشته آغاز شده است.


وی بیان کرد: پایگاه های مقاومت بسیج خواهران با حداقل جمعیت مراسم سالگرد حاج قاسم را در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می کنند.



رابری ابراز کرد: اجرای مسابقات فرهنگی با محوریت تبیین وصیت نامه حاج قاسم، یادواره شهدا، حضور بانوان بسیجی در گلزار شهدای شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و نیز همایش بانوان مکتب حاج قاسم و راه اندازی موکب سردار دلها از دیگر ویژه برنامه های این ایام است.


مسئول بسبج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت اظهار کرد: به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۲ برنامه شاخص تحت عنوان نشست تقریب مذاهب فردا در مرکز استان برگزار می‌شود و تعدادی از بانوان نخبه بسیجی شهرستان به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست شرکت می کنند.



وی اضافه کرد: همچنین امروز نشست دیگری با حضور بانوان نخبه از اقشار مختلف جامعه در مرکز استان برگزار شد و تعدادی از بانوان نخبه بسیجی شهرستان از اقشار مختلف نیز به شکل مجازی در این نشست حضور یافتند.


رابری از حضور بانوان بسیجی در طرح شهید سلیمانی خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی، جلسه تعامل و هم افزایی با مرکز بهداشت شهرستان را برگزار کردیم و در این طرح یکسری وظایف برای مرکز بهداشت و برای بسبج تعریف شد.



مسئول بسبج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت یادآور شد: طرح شهید سلیمانی طرحی موقتی و بلند مدت در راستای کنترل اپیدمی کرونا است و برای اجرای این طرح، تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی در نظر گرفته شده است.



وی ابراز کرد: با توجه به این که بیشترین آمار بهورزان شهرستان مربوط به زنان بود بنابراین از بسیج جامعه زنان برای تشکیل تیم های مراقبتی استفاده کردیم.



رابری ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی شهر جیرفت به ۳۵ محله و۳ ناحیه تقسیم بندی شد و برای هر یک از این نواحی نیز یک مسئول تعیین شده و در اقدام بعدی این نواحی به ۱۰ تا بلوک تقسیم شد و هر بلوک متشکل از یک نفر مسئول همچون معتمد محله، امام جماعت مسجد، مسئول ناحیه و خیرین است.



مسئول بسبج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: هر کدام از این محله ها یک مراقب سلامت دارند، محدوده تحت پوشش این مراقب مشخص شده و هر مراقب سلامت یک الی ۳ نفر از بسیجیان با آن همکاری دارند.


وی اظهار کرد: در بخش نظارتی، مراقبین سلامت وظیفه شناسایی افرادی که مبتلا به کرونا بوده و یا بیماری زمینه ای داشته را بر عهده دارند و علاوه بر این نیز دامنه ارتباط فرد بیمار با سایرین را مشخص کرده و به آنها اطلاع می دهند که شما با یک فرد کرونایی در ارتباط بوده اید و باید چند روز در قرنطینه باشید.


رابری اضافه کرد: همچنین شرایط زندگی فرد کرونایی را بررسی کرده و در صورت داشتن مشکلات اقتصادی و معیشتی تا ۱۴ روز سپاه شهرستان هزینه درمان و مایحتاج ضروری آنها را تامین می کند.


مسئول بسبج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت در خاتمه عنوان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف یکی دیگر از اقدامات تیم های نظارتی است و در صورت عدم رعایت این پروتکل ها به آنها تذکر داده می شود.

کد خبر 1011049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha