برگزاری همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده کنشگری فعال یا منعفل در قزوین

همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده کنشگری فعال یا منعفل به صورت مجازی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده کنشگری فعال یا منفعل که شب گذشته (شنبه ۱۳ دی) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: همه انبیا الهی آمدند و خاتم آنها حضرت محمد (ص) عصاره انبیا شد و عصاره آموزه های رسول اکرم (ص)، در غدیرخم به امیرالمومنین حضرت علی (ع) به عنوان سر سلسله امامت و ولایت سپرده شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: انبیا گذشته خبر داده بودند، چنین پیامبری خواهد آمد و حضرت عیسی (ع) می فرماید ای بنی اسرائیل من در سلسله انبیا قرار دارم و پیامبران پیشین را قبول دارم، من بشارت دهنده پیامبری هستم که بعد از من می آید و نام او احمد است.

 

وی اضافه کرد: پیامبر ما بعد از ختم نبوت این ادامه سیر نبوت به سلسله امامت می سپارد و امیرالمومنین را به عنوان سرسلسله امامت معرفی می کند و خداوند این را امضا کرده و تائید می کند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: خداوند پیامبر ما را مأمور کرد جمله ای شبیه عیسی بن مریم ولی فراگیر برای جهانیان بیان کرده و رسالت خود را معرفی کند و به مردم بگوید بعد از من قرار نیست کسی بیاید و ادعای نبوت و رسالت کند من پیامبر خاتم هستم و اینها زیرساخت مقاومت اسلامی است و اینها به ما شوق می دهد که فعال باشیم.

 

وی تصریح کرد: خداوند متعال خود را به عنوان ولی مسیر ایمان و مومنان معرفی می کند و اگر امیرالمومنین ولی است، یعنی مجری ولایت خداست و قرآن مجرای ولایت الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: بر اساس آیات قرآن کریم، به جای هر نوع چالش، نزاع و اختلافات قومی، مذهبی و جناحی بین مستضعفان و مستکبران صفوف خود را بیارایید و وقتی در صفوف مستضعفان قرار می گیریم همه فرق مذهبی و کسانی که عدالت طلب کرده و از ظلم به ستوه آمده اند با ما هستند و باید این جبهه را تقویت کرد.

 

وی تأکید کرد: خداوند متعال کار دیگری هم می کند و مقاومت فعال را تشویق می کند، یعنی کسانی که دوست دارند حججی وار و سلیمانی وار حرکت کنند، فعال باشید و جدی باشید وگرنه خداوند می فرماید چرا برای نجات مستضعفان عالم نمی کوشید.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: همچنین امید به پیروزی قطعی باید داشت و برگزاری این همایش سه روزه با حضور فرهیختگان امت اسلام حرکت ارزشمندی است.

 

در ادامه مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین اظهار کرد: همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده کنشگری فعال یا منعفل در سه روز برنامه ریزی شده و هدف از برگزاری همایش تبیین گفتمان مقاومت به عنوان کنش فعال در نظم جهانی و تبیین جایگاه این گفتمان در شکل گیری جبهه بزرگ مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی است.

 

«نجاتی» یادآور شد: تبیین مولفه های شخصیت سردار و بررسی راهکارهای تعمیم اندیشه های مقاومت به سایر عرصه های مدیریتی از دیگر اهداف این همایش است.

 

گفتنی است همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده کنشگری فعال یا منعفل در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ دی با سخنرانی سردار غلامرضا کرمی جانشین سردار سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله، سید مجتبی حیدری مدیر دفتر شبکه الاتجاه عراق در ایران، سردار سید باقر حسینی معاون فرهنگی اجتماعی قرارگاه ثارالله و محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1011080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha