۳ هزار نفر از فعالان قرآنی کشور تا پایان سال بیمه می‌شوند

فقهی زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر از فعالان قرآنب کشور بیمه هستند، گفت: سه هزار نفر دیگر از این افراد تا پایان سال بیمه صندوق فرهنگ و هنر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « عبدالهادی فقهی زاده» شامگاه (13 دی) در جمع فعالان قرآنی خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق قانون موسسات قرآنی نباید مالیات بدهند، اظهار داشت: بیش از 90 درصد موسسات در این زمینه مشکلی ندارند و تنها درصد کمی از موسسات در این خصوص با مشکلاتی مواجه اند که بررسی و اقدام خواهیم کرد.

 

وی در خصوص مشکل بیمه فعالان قرآنی کشور با اشاره به جلسه اخیر خود با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و پیگیری موضوع، گفت: تاکنون از محل اعتبارات اندک حوزه قرآن و عترب مبلغی را برای بیمه فعالان قرآنی پرداخت کرده ایم اما به دلیل کمبود اعتبارات، هنوز خیلی از فعالان قرانی کشور بیمه ندارند.

 

معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر از فعالان قرآنی کشور بیمه هستند، گفت: سه هزار نفر دیگر از فعالان قرآنی کشور تا پایان سال بیمه صندوق فرهنگ و هنر می‌شوند و تعداد کل بیمه شدگان قرآن به 10 هزار نفر خواهد رسید.

 

فقهی زاده با بیان اینکه کل اعتبارات حوزه قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 98 حدود 6 میلیارد تومان بوده که بین تمام موسسات قرآنی کشور تقسیم شده است، افزود: همچنین 20 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات قرض الحسنه و 70 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد برای موسسات قرانی جذب کردیم.

 

وی ادامه داد: وام های 12 درصد تنفس شش ماهه دارند و موسسات قرآنی می توانند برای گرفتن این وام هم درخواست کنند.

 

 

کد خبر 1011103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha