اساسنامه طرح مجمع خیرین قرآنی کشور تهیه شده است

حجت الاسلام ملانوری گفت: اساسنامه طرح مجمع خیرین قرآنی کشور تهیه شده است و امید می رود به زودی در سطح ملی و استانی این مجمع تشکیل شود تا بخشی از مشکلات موسسات قرآنی از این طریق برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی ملانوری» شامگاه (13 دی) در جمع فعالان قرانی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون سامانه های قرانی متعددی در کشور وجود داشت که موسسات را دچار سردرگمی می کرد، گفت: فاز اول سامانه جامع موسسات قرآنی راه اندازی شد و فاز دوم آن نیز دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه در زمینه تخصیص منابع موقوفات و امور خیریه برای اولویت های کشور وضعیت غریبی داریم، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، باید توجه جدی به حوزه وقف فعالیت های قرآنی در استان و کشور صورت گیرد.  

 

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص راه اندازی مجمع خیرین قرانی هم گفت: اساسنامه طرح مجمع خیرین قرآنی کشور تهیه شده و هیات موسس آن در حال شکل گیری است و امید می رود به زودی در سطح ملی و استانی این مجمع تشکیل و بخشی از مشکلات موسسات قرآنی از این طریق برطرف شود.

 

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت بالای خیرین و واقفان قرآنی در زمینه گسترش فعالیت های قرآنی در کشور استفاده بیشتری شود.

 

همچنین در این جلسه «ناصر نبی زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر 74 موسسه قرآنی در خراسان جنوبی فعالیت دارند، گفت: پراکندگی شهرها و روستاها در این استان باعث شده تا هزینه فعالیت های قرانی در خراسان جنوبی بالا برود لذا انتظار داریم که این استان در بحث اعتبارات ویژه دیده شود.

کد خبر 1011106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha