پسا کرونا باید دوران تخلیه اندوه باشد

ابهری گفت: سازمان ها و نهاد های بهداشتی و بهزیستی باید با آماده سازی تیم ها یا گروه های مددکاران، روانشناسان روانپزشکان به کمک خانواده ها مخصوصا مصیبت دیده گان بشتابند و اقدام به تخلیه اندوه آن ها کنند.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره دوران پسا کرونا گفت:اکنون زمان انباشت غم ها و مشکلات است، از آنجا که به خاطر حفظ بهداشت و سلامتی مردم، اصول و پروتکل های بهداشتی، در جامعه باید رعایت شوند.

 

این متخصص علوم رفتاری تصریح کرد:بعد از پایان این دوران تاسف آور که به پسا کرونا معروف است با کمرنگ شدن مسایل عاطفی و روابط اجتماعی به خاطر رعایت اصول بهداشتی، انباشت غم ها و عدم تخلیه آن ها به دلیل اینکه افراد اجازه شرکت در تقسیم و سوگواری عزیزان خود را نداشته اند رو به رو می شویم.

 

وی بیان کرد: زندگی با ترس و دلهره از بازگشت کرونا و وسواس فکری که برخی از افراد دچار شده اند تا سال ها باعث  آزار آن ها می شود.

 

این آسیب شناس گفت: سازمان ها و نهاد های بهداشتی و بهزیستی باید با آماده سازی تیم ها یا گروه های مددکاران، روانشناسان روانپزشکان به کمک خانواده ها مخصوصا مصیبت دیده گان بشتابند و اقدام به تخلیه اندوه آن ها کنند.

 

ابهری تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی برای ادامه زندگی بدون دغدغه و همچنین آماده سازی روند زندگی عادی تنها راه کمک به مردم بعد از سپری کردن این دوران سخت است.

 

وی خاطر نشان کرد: افزایش سطح نشاط اجتماعی، تولید و ارایه برنامه های شاد برای تغییر ذائقه احساسی مردم یکی از گام های ضروری و مناسب خواهد بود.

 

ابهری تاکید کرد:به هر حال سازمان ها و نهادهای دولتی و تشکل های مردمی باید به فکر دوران پسا کرونا باشند که دیگر بهانه غافلگیری به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

کد خبر 1011163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha