«جوانان» میدان دار طرح ملی ایران قوی باشند

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه محور و میدان دار طرح ملی ایران قوی باید جوانان باشند، گفت: این قشر تلاش کنند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری و تعاون به ابعاد طرح ایران قوی عینیت دهند.

حجت الاسلام «روح الله نوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در گام دوم انقلاب حادثه های بزرگ تاریخی همانند تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی را داشتیم که نشان دهنده قدرت، عظمت و قوّت ایران اسلامی است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مقوله ایران قوی را در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرده اند، افزود: برای بالا بردن ابعاد و مولفه های ایران قوی، باید تمام قدرت و قوّت خودمان را جمع کنیم تا بتوانیم قدرت پایانی جبهه استکبار و باطل را در آخر الزّمان از بین ببریم.

 

وی بیان کرد: هرگونه طرحی که در راستای گام دوم انقلاب ما را به «ایران قوی» برساند، باید همه جانبه باشد؛ چراکه تنها در قالب یک عنوان نمی توانیم به ایران قوی برسیم.

 

وی هماهنگی و تقسیم کارِ ابعاد مختلف در طرح ملی ایران قوی را مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کانون های مساجد در طرح ایران قوی ورود پیدا کرده اند و می توانند بستر خوبی در راستای رشد انسانی و بشریت باشند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی نقش جوانان مسجدی را در بیانیه گام دوم انقلاب به ویژه ایران قوی را هم راهبردی عنوان کرد و گفت: چون قوّت، اقتضائات جسمی، شور و هیجان با جوانی همراه است باید محور طرح ایران قوی جوانان باشند، همچنین میانسالان باید زمینه ساز و تربیت کننده و بزرگان، حامیان باشند، اما میدان دار و جلو دار  ایران قوی باید قشر جوان باشند.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: طرح ایران قوی در صورتی که درست اجرا و پیاده سازی شود سبب رشد و تعالی در ابعاد مختلف می شود، این طرح همچنین موجبات رقابت سازنده را فراهم کرده است.

 

وی افزود: در بحث مساجد یک فضای رقابتی از نوع «پیشتازی در خیر» و «در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید» حاکم است لذا طرح ایران قوی باید از نوع تعاون و همکاری در کانون های مساجد اجرایی شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی از کانون های مسجد به دلیل اجرا کردن طرح ایران قوی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب قدردانی کرد و گفت: اینکه یک ارگان بتواند طرحی برای ایران قوی داشته باشد قابل تقدیر است، امید است فعالان مسجدی، کانون های فرهنگی و هنری و جوانان به ابعاد این طرح ملی عینبت دهند.

 

کد خبر 1011168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha