ترجمه و انتشار کتاب «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان دنیا

محمدرسول الماسیه از ترجمه و انتشار کتاب «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان مختلف دنیا با همکاری نمایندگی‌های فرهنگی ايران در خارج از كشور، خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرسول الماسیه، ریيس مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، از معاونت فرهنگي آستان قدس رضوی و انتشارات زائر كه اين كتاب ارزشمند را با موضوع «معرفي ابعاد شخصيت شجاع، مبارز، رزمنده، ولایتمدار، خدا ترس، عارف و مردمي سردار سليماني» براي مخاطبان عمومي تأليف كرده است، تمجید کرد.

وی در ادامه سخنانش، گفت: آستان قدس ترجمه كتاب را به چهار زبان انگليسی، عربی، فرانسه و اسپانيولی انجام داد و نمایندگی‌های فرهنگی ايران در خارج از كشور نيز آن را به پنج زبان آذری، تركي استانبولي، صربي، يوناني و اردو ترجمه كردند.

الماسیه افزود: انتشارات خط مقدم نيز، کتاب «رفیق خوشبخت ما» را به زبان روسي برگردانده است. اين تلاش هم‌افزايانه و كم نظير، جاي تقدير و تشكر دارد.

ریيس مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی افزود: از سال گذشته، بلافاصله پس از شهادت سردار قاسم سليمانی، چندين كتاب در مورد شخصيت و خدمات آن شهيد در سطح بين‌الملل از سوي علاقمندان تأليف و ترجمه شد.

وی ادامه داد: کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ راه عشق؛ سرکوبگر داعش» به زبان اندونزيايی در اندونزي و كتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و استعمار» به زبان بنگالی در بنگلادش تأليف و منتشر شده است.

الماسیه همچنین، به انتشار كتاب‌های «از گمنامی تا حکمرانی بر دلها» به زبان اردو در پاکستان و «حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم» به زبان ترکی استانبولی در ترکیه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: انتشارات خط مقدم نیز کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» که در ایران به چاپ نهم رسیده است را به زبان روسی، ترجمه و منتشر کرده است. همچنين گروهي از علاقمندان سردار، بنياد شهيد سليماني را در كلمبيا تأسيس كرده و كتاب «عمویم سلیمانی» را به مناسبت سالگرد شهادتش به زبان اسپانيايي ترجمه و منتشر كرده‌اند.

ریيس مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی خاطرنشان کرد: كتاب «شهيد القدس الحاج قاسم سلیمانی» به زبان عربي در لبنان تأليف و توسط انتشارات دار الحضاره الإسلاميه منتشر شد. این کتاب در سوريه همزمان با سالگرد شهادت سردار تجديد چاپ شده است.

کد خبر 1011184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha