بازدیدهای دوره ای از موقوفات شاخص استان انجام می شود

حجت‌الاسلام کرمی گفت: در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات استان و همچنین انجام عملیات میدانی بازدیدهای دوره‌ای از موقوفات شاخص استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید انجام شده از طرح درختکاری زیتون ته‌دره شهرستان طارم که به تازگی به تصویب سازمان مرکزی اوقاف رسیده است، گفت: دره روستایی است در ۱۵ کیلومتری شهر آببر و ۶ دانگ موقوفه است که در کنار همین روستا یکی از امامزادگان واجب‌التعظیم در آن مدفون است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری اجرا شده در این روستا گفت: در این محل طرح ۲۸۰ هکتاری درختکاری زیتون به نیت امام حسین (ع) وقف شده است.

 

وی با اشاره به مبلغ سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح افزود: تخصیص ۶۴ میلیارد تومان برای اجرای طرح و هزینه ۱۸ میلیاردی تاکنون برای اجرای طرح، نوید یک طرح با برکت برای مردم آن منطقه دارد.

 

این مقام مسئول افزود: همچنین امتیاز ۵ حلقه چاه با ثانیه‌ای ۲۵۰ لیتر آب، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر مستقیم و دهها نفر غیر مستقیم فرصت و بستر بسیار مناسبی برای آنان ایجاد خواد کرد و درکنار آبرسانی به زمین‌های خشک و بی‌آب آن منطقه شرایط اجرای طرحهای زیادی مثل دامپروری صنعتی، پرورش ماهی و دهها طرح دیگر را فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه از روستائیان به اشتباه از اجرای طرح نگران هستند و برخی منافع دم دستی و کم اهمیت را بر اجرای طرح ترجیح می‌دهند درحالیکه اجرای طرح برای روستاییان سراسر خیر و برکت خواهد بود، گفت: انتظار داریم با همکاری اهالی طرح سرمایه‌گذاری به نفع مردم و موقوفات در این محل اجرایی کنیم.

کد خبر 1011210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha