وجود سردار سلیمانی ها بازگشت استکبار به ایران و منطقه را محال می کند

حجت الاسلام صنعت پور امیری گفت: از خون سردار سلیمانی مجاهدانی بر می خیزد که در ایران و کشورهای اسلامی منطقه در مقابل استکبار می ایستند دشمن یقین بداند که سردار سلیمانی ها هیچ گاه نمی گذارند که استکبار بخواهد به منطقه بازگردد در ایران که محال است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: نقش سردار سلیمانی در تقویت محور مقاومت در منطقه نقشی بی بدیل و تاثیر گذار است، امروز به برکت فعالیت های بی دریغ و جهادی سردار سلیمانی فرزندان مقاومت در عراق سوریه لبنان فلسطین و یمن مستکبران دنیا را در مقام ضعف و زبونی قرار دادند سردار سلیمانی بنا به گفته رهبر انقلاب پیش بینی حضور داعش و گروههای تکفیری را در عراق و سوریه داشتند و همواره برای نجات ملتهای منطقه تفاوتی میان آنها قائل نبودند. سردار سلیمانی روحیه ایثار و فداکاری را نسبت به تمام ملتهای دنیا داشت و امروز بعنوان یک قهرمان در دنیا شناخته شده است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «حسین صنعت پور امیری»، رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

شخصیت حاج قاسم سلیمانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

حاج قاسم سلیمانی مجاهد فی سبیل الله و مردی بود که سراسر زندگی و تمام وجودش برای خدا بود و انصافا مصداق مجاهد فی سبیل الله عنوان زیبایی است که می توانیم او را همین عنوان بنامیم.

 

تعبیر رهبر انقلاب در مورد شهید سلیمانی را چگونه می بینید؟

فرمانده معظم کل قوا در یک سال گذشته و مناسبت های گوناگون از این شهید تجلیل های فراوان و بلندی کردند. تعبیر رهبر انقلاب در وصف این شهید مطمئن است و تعارفی در آن وجود ندارد. در بخشی از اوصاف این شهید از لسان رهبر انقلاب عنوان شده است که رهبر انقلاب سردار سلیمانی را اهل معنویت و اخلاص معرفی می کنند و فرمودند که سردار سلیمانی اهل معنویت و آخرت جویی بودند، واقعا اهل معنا و اخلاص بوده و تظاهر نداشتند.

 

نظامی بودن در دین اسلام چگونه معنی می شود؟

کلمه نظامی لغت فارسی است که از جهت بار معنایی هر کسی که در دنیا لباس رزم بپوشد و بجنگد او را نظامی می نامیم اما بار ارزشی در این موضوع را کلمه مجاهد بر دوش دارد. مجاهد نظامی است که برای خدا بجنگد، نیت اش و قدم اش الهی باشد، این فرد مجاهد نامیده می شود.

 

از نظر اسلام هر جنگیدنی فایده ندارد و به کرات در قرآن این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است. الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله، کسانی که ایمان می آورند زندگی و قتل شان فی سبیل الله است اما کسانی که کافر هستند، زندگی و قتل شان در طاغوت است. در جای دیگر در ایه 74 سوره نساء می فرماید" فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ ۚ وَمَنْ يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا پس کسانی باید در راه خدا جهاد کنند که (دست از جان شسته‌اند و) زندگی این جهان را به آن جهان می‌فروشند. و هر کس در راه خدا جهاد کند و کشته شود یا فاتح گردد، زود باشد که او را اجری عظیم دهیم." کسانی که می خواهند دنیا را بفروشند و آخرت را بخرند راه آن جهاد و قتال در راه خداست، هر کسی که قتال اش در راه خدا باشد کشته شود یا بکشد در هر دو صورت پیروز است.

 

معنویت سردار سلیمانی را در چه سطحی توصیف می کنید؟

ویژگی اهل معنویت بودن که در سخنان رهبر انقلاب بارها تاکید شده است ویژگی یک ژنرالی است که چشم دنیا را نظامی گری او پر کرده است اما بسیاری افراد از این بعد نظامی او غافل هستند. سردار سلیمانی در کنار جهاد اصغر به تعبیر دیگر جهاد اکبر را انجام داده است و در میدان وجود خود، نفس اماره را بر زمین زده است و ابلیس را زمین گیر کرده و پشت او را به خاک مالیده است.

تا زمانی که انسان در جهاد اکبر پیروز نشود، جهاد میدان با دشمن ظالم ارزشمند نیست. ارزش شهید سلیمانی در این است که در جهاد اکبر پیروز شد و در جهاد اصغر یعنی جنگ در میدان تلاش و کوشش و مجاهدت فراوان داشت.

 

شجاعت در شخصیت سردار سلیمانی آمیخته با چه ویژگی دیگری است؟

رهبر انقلاب در سخنانی دیگر سردار سلیمانی را به شدت انقلابی معرفی می کنند و خط قرمز وی را انقلاب می دانند و در تعبیری دیگر سردار سلیمانی را پایبند به انقلاب و خط نورانی امام خمینی (ره) عنوان می کنند. رهبر انقلاب در گفتاری دیگر وی را شجاع و با تدبیر معرفی می کنند. به تعبیر رهبر انقلاب برخی شجاع هستند اما تدبیر ندارند، برخی تدبیر دارند اما بزدل هستند و شجاع نیستند اما سردار سلیمانی شجاع و مدبر بود. رهبر انقلاب می فرمایند این شهید عزیز ما هم دل و جگر داشت هم با تدبیر بود و این توصیف بسیار زیباست.

در تعبیری دیگر رهبر انقلاب می فرمایند حاج قاسم صدها بار در معرض شهادت قرار گرفت، این بار اول نبود، او در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی سبیل الله پروا نداشت و نترسید.

صیاد در پی صید دویدن عجبی نیست

صید از پی صیاد دویدن مزه دارد

اینکه خود فرد دنبال شهادت باشد، دعا کند و تضرع کند. سردار سلیمانی فردی پرکار بود که خستگی ناپذیر است.

 

آیا شهدای دیگر از جنس سردار سلیمانی در ارتش می توان نام برد؟

سپهبد شهید صیاد شیرازی نیز از جنس شهدای بزرگ کشور است. وی نیز از ارتشیان با اخلاصی بود که دوندگی و پرکاری فراوانی داشت و خستگی ناپذیر بود و در گفتارهای گوناگون بیان می کرد که به لطف خدا خسته نمی شوم. این ویژگی ها، ارزش ها و افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

 

آیا سردار سلیمانی در دفاع از ملت ایران وسایر ملتها در دنیا تفاوتی قائل بود؟

حاج قاسم سلیمانی به تعبیر دیگر رهبر انقلاب فداکار و نوع دوست بود یعنی برای او این ملت و آن ملت و مانند آن مطرح نبود، وی ناسیونالیسم نبود، سردار سلیمانی نه ایران نه غزه نه لبنان نبود، سردار سلیمانی مسلمانی تمام عیار بود، اگر فردی مسلمان شد و فریاد مظلوم مسلمان دیگری را بشنود و کاری انجام ندهد مسلمان نیست و این در فرمایشات مکرر اهل بیت (ع) تاکید شده است.

در موضوع داعش می بینیم که این گروه تکفیری در عراق چه خیانت هایی را مرتکب شد و انسان های مظلومی را حتی از دین مسیحیت و سایر ادیان آزار داده و به قتل رسانده است اما سردار حاج قاسم سلیمانی روحیه فداکاری و از خود گذشتگی را برای همه ملتها داشت.

 

حدود و شرعیات، حلال و حرام از منظر سردار سلیمانی با توجه به حضور بی وقف وی در میدان جنگ چگونه دیده می شد؟

در تعبیر دیگر، رهبر انقلاب سردار سلیمانی را اهل درایت و تیزهوشی معرفی می کنند و قبل از آنکه داعش به وجود بیاید سردار سلیمانی این گروه تکفیری را با هوشی که داشت، پیش بینی کرده بود. در گفتاری دیگر در اداره اموری که با کشورهای دیگر در ارتباط بود و در آنها دخیل بود با کمال عقل و درایت رفتار می کرد. در تعبیری دیگر سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) معرفی می شوند. وی را نمونه برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) عنوان می کنند.

 

از تعابیر دیگر در گفتار رهبر انقلاب در مورد سردار سلیمانی این است که حاج قاسم سلیمانی حدود و شرعیات را رعایت می کرد. وی فرمانده ای مسلط و جنگ آور در عرصه نظامی بود که به شدت مراقب حدود شرعی بود. در میدان جنگ گاهی افراد حدود الهی را فراموش می کنند و می گویند وقت این حرف ها نیست اما سردار سلیمانی مراقب بود و در جایی که نباید سلاح به کار ببرد، سلاح به کار نمی برد و مراقب بود تا به کسی ظلم و تعدی نشود. سردار سلیمانی تبلور ارزش های انسانی را در خود جمع کرده بود و در تعبیر دیگر رهبر انقلاب سردار سلیمانی را قهرمان ملت ایران معرفی می کنند. در بیان دیگر سردار سلیمانی را عاشق شهادت توصیف می کنند.

 

شهادت از منظر سردار سلیمانی چگونه دیده می شود؟

فیلم ها و سخنان سردار سلیمانی را در این ایام می بینیم. عشق به شهادت در سردار سلیمانی تا جایی بود که از رهبر انقلاب، فرزندان شهدا و خانواده های آنها التماس دعا می خواست و از تمام کسانی که در پیش خدا آبرو داشتند، ملتمس دعا بود. رهبر انقلاب در توصیفی دیگر می فرمایند سردار سلیمانی آرزوی شهادت داشت و برای آن گریه می کرد و تمام این ویژگی ها از افتخارات شهید مجاهد فی سبیل الله است.

 

در بیانات دیگر رهبر انقلاب، سردار سلیمانی را پیروز این عرصه معرفی می کنند و در تعبیری دیگر می فرمایند سردار سلیمانی به اهدی الحسینین رسید یعنی سردار سلیمانی به هر دو پیروزی دست یافت هم پیروز میدان بود و هم به شهادت رسید. سردار سلیمانی چند سال است که در منطقه پیروز میدان است.

 

سردار سلیمانی در مقابل استکبار چگونه قرار گرفت؟

این شهید توانست استکبار را در این عرصه ناکام بگذارد و استکبار را شکست داد. وی هم در زمان زنده بودن استکبار را شکست داد و هم با شهادت این شکست را تجدید کرد و همه دنیا قبول کردند که آمریکا در سوریه و عراق به مقاصد خود نرسیده است و قهرمان این کار سلیمانی است. تشییع پیکر سردار سلیمانی در ایران و عراق تا جایی بود که ژنرال های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد.

 

نتیجه شهادت سردار سلیمانی چیست؟

ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم

گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود

ما پشت به سالار شهیدان نکنیم

دشمن بداند شهید سلیمانی شهید شد اما از قطره قطره خون او مجاهدانی بر می خیزد که در ایران و در کشورهای اسلامی منطقه در مقابل استکبار می ایستند. دشمن یقین بداند که سردار سلیمانی ها هیچ گاه نمی گذارند که استکبار بخواهد به منطقه بازگردد، در ایران که محال است، الحمدالله اولا و آخرا.

 

 

 

کد خبر 1011307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha