برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه رسام با حضور ۱۰۸ کشور جهان

سردار یوسفی از برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با حضور ۱۰۸ کشور جهان به صورت پخش زنده به میزبانی آبادان خبر داد و گفت: در این رویداد ۲ هزار و ۷۶۰ اثر با موضوع دفاع مقدس و مقاومت از ایران و ۱۰۸ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار عباس یوسفی» ظهر امروز (یکشنبه 14 دی) در نشست هماهنگی اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام که در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با بیان اینکه آبادان یک پایگاه بسیار قوی دوران دفاع مقدس است اظهار کرد: مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای تجلی و معرفی ایثار و شهادت طلبی مردم آبادان به ملت‌های دنیا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد تا این شهرستان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به برگزاری سومین جشنواره بین المللی فیم کوتاه رسام اشاره کرد و افزود: سال 97 برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران جشنواره فیلم کوتاه تحت عنوان رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد که 135 کشور در پنج قاره جهان از جمله کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، روسیه و کشورهای اروپایی آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

وی از برگزاری آئین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره در روز (چهارشنبه 17 دی) با حضور جمعی از مسئولان کشوری در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

سردار یوسفی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم ناشی از بیماری کووید 19 امسال نیز همانند سال 97 مهمان خارجی نداریم اما به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین آن را در سالن 700 نفره منطقه آزاد اروند برگزار می کنیم.

 

وی از ارسال 2 هزار و 208 اثر هنری برگزیده به دبیرخانه سومین جشنواره ملی رسام از 108 کشور جهان خبر داد و تاکید کرد: بشترین آثار برگزیده در این جشنواره از کشورهای هند، استرالیا و ایتالیا هستند که مورد داوری قرار گرفتند و نسبت به سال 97 رشد 23 درصدی آثار را نشان می دهد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه 498 اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره ملی رسام رسیده است عنوان کرد: این آثار از هشت استان کشور به مراحل پایانی این جشنواره راه یافتند.

 

در ادامه «سید زین العابدین موسوی» با بیان اینکه آبادان همواره یادآور رشادت، شجاعت و صداقت مردم ایران زمین در دفاع مقدس و سندی ماندگار برای نسل های آینده انقلاب است ابراز کرد: برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در حوزه آبادان و خرمشهر با حضور آثاری از هنرمندان سراسر جهان نیاز به تلاش مسئولان ذیربط دارد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان پخش زنده این رویداد بین المللی را مایه افتخار برای این شهرستان دانست و بیان کرد: گرچه شرایط ناشی از بیماری کرونا ویروس مانع حضور هنرمندان کشورهای خارجی شده است اما پخش زنده آن مایه افتخار برای آبادان است.

 

وی خواستار برگزاری این جشنواره به بهترین نحو به میزبانی آبادان شد و گفت: امید می رود بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان منطقه آزاد اروند و سایر دستگاه‌های مرتبط  با این رویداد هنری با تلاش مضاعف به بهترین نحو ممکن این جشنواره را برگزار کنند.

 

کد خبر 1011505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha