بررسی ابعاد فرماندهی شهید سلیمانی در جبهه مقاومت/ حاج قاسم آبرویی که داعش از اسلام برده بود را برگرداند

رضایی گفت: جبهه مقاومت در فرماندهی قاسم سلیمانی ابعاد وسیعی به خود گرفت و یک جبهه منطقه ای و جهانی شد و راه جدیدی جلوی ملت ها گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محسن رضایی یکشنبه (14 دی) در آیین پاسداشت شهدای مدافع حرم استان که با حضور خانواده شهدا، برادر و پسران شهیدسلیمانی، رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت قهرمان ملی ایران و قهرمان جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و همچنین تسلیت ارتحال فیلسوف و عارف فقیه حوزه های علمیه آیت الله مصباح یزدی، گفت: سخن گفتن درباره مردان الهی و قهرمانان بزرگ جهان کار ساده ای نیست.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنها ملت ایران توانست با تشییع جنازه چند ده میلیونی خود درباره این عزیز سفرکرده صحبت کند، ادامه داد: ملت بزرگ ایران، ملت تربیت قهرمانان بزرگ و واقعی در طول تاریخ ایران و اسلام بوده است و این ویژگی از ملت ما در بین همه ملت های جهان بی سابقه است و بزرگترین دستاورد ملت ما این است که قهرمانان بزرگ و واقعی را در دامن خود تربیت کرده و برای انسانیت و اسلام و دفاع از مردم، روانه میدان های نبرد کرده است؛ همان چیزی که ملت های دیگر فاقد آن هستند.

 

 

وی ادامه داد: اگر امروز ملت های اروپایی و آمریکایی با چهره های هالیوودی و بازی های خانگی، سعی می کنند قهرمانانی را بتراشند دلیل این است که آن ها فاقد قهرمانان واقعی هستند و قهرمانان کاغذی و هالیوودی هیچگاه نمی تواند خلأ انسانیت را از مردان بزرگ پر کند اما ملت ایران تنها ملتی است که در دل خود صدها قهرمان بزرگ را در روی زمین تربیت و روانه میدان های دفاع از انسانیت کرده است.

 

 

رضایی خاطر نشان کرد: قاسم سلیمانی یکی از این قهرمانانی است که تربیت شده ملت ایران و در مکتب امامین انقلاب است؛ هم صحنه انقلاب و هم در دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت شایستگی هایی  از خود  در سطح عالی و در حد قهرمانان بزرگ جهان نشان داد.

 

 

وی با بیان اینکه اساس انقلاب ما بر تکیه مردم استوار است و خدمت به مردم فرودگاه عروج الهی است و رزمندگان، مجاهدین و فداییان ایران اسلامی از طریق فرودگاه مردم به معراج می روند و در قرب الهی جای می گیرند، ادامه داد: یکی از نمونه های بازر این صحنه پرشکوه و کم نظیر تاریخ، زندگی سردار قاسم سلیمانی است؛ ایشان با مردم و در خدمت مردم بود؛ خدمت به مردم چه در امنیت و معیشت و درآمد و چه در آرامش و آسایش، قاسم سلیمانی در همه  این عرصه های خدمت به مردم حضور داشت.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایشان در ایجاد امنیت برای مردم ایران و عراق و سوریه و لبنان و در رسیدگی به محرومان و در رسیدگی به خانواده شهدا از همه جلوتر بود و در سیل و زلزله و در آسیب های طبیعی قاسم سلیمانی حاضر بود زیرا در مکتب او اگر کسی بخواهد به معراج برود باید از فرودگاه خدمت به مردم پرواز کند.

 

 

وی گفت: در همین حادثه تلخ زلزله بم، ایشان از اولین کسانی بود که با شهید کاظمی خود را به بم رساندند و با اینکه مسئولیت رسمی و دولتی نداشتند اما مکتب قاسم سلیمانی، خدمت به مردم بود لذا هر کجا مشکلی پیش می آمد خودش را به آنجا می رساند.

 

 

رضایی اظهار کرد: این مکتب از دل انقلاب اسلامی و از دل امامین انقلاب به وجود آمده و به همین دلیل نه تنها قاسم سلیمانی در خدمت مردم بود بلکه در تمام این حوادث بزرگ تاریخ ایران و جهان اسلام با دست مردم، ایشان امنیت سازی می کرد؛ در خود ایران ایشان فرمانده لشکر 41 ثارالله بود و در عراق ایشان جز چند پاسدار محدود زیرا هیچ پاسداری را از ایران به آنجا نبرد بلکه با مردم عراق داعش را شکست داد.

 

 

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی به دست مردم عراق و سوریه امنیت را درست کرد و با خدمت به مردم و مردمی کردن امنیت؛ بیان کرد: مردم راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بودند و همین راز و رمز در مکتب قاسم سلیمانی یک محوریت بسیار بالایی دارد؛ این را ما از امام یاد گرفتیم آنجایی که فرمود «اگر بسیج جهان اسلام تشکیل می شد، هیچ قدرتی نمی توانست بر جهان اسلام مسلط شود و آن ها را استعمار کند».

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با افزودن اینکه از طرف دیگر قاسم سلیمانی و فرمانده لشکرهای ما کسانی بودند که بن بست شکنی کردند و  بن بست شکن هایی مانند قاسم سلیمانی ها به صحنه جبهه آمدند و اکثر سرزمین ها آزاد شد، تصریح کرد: قاسم سلیمانی مرد میدان است و در آن جایی که بن بست به وجود می آمد، ایشان و یارانش بن بست ها را می شکستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در عراق داعش به 40 کیلومتری بغداد رسیده بود و اگر بغداد را می گرفت بلافاصله در مرزهای ما حضور پیدا می کردند و چند استان از ایران نیز بحرانی و درگیر می شد و کمتر از یک ماه بحران عظیمی سراسر ایران را در بر می گرفت اما قاسم سلیمانی در همانجا وارد شد و راه آن  ها را سد و شروع به پاکسازی منطقه کرد و اجازه نداد داعش بیشتر پیشروی کند و یک پایتخت محاصره شده را آزاد کرد.

 

 

رضایی با اشاره به اینکه حتی کشورهای بزرگ مانند آمریکا و روسیه و دیگران، هرکسی به دنبال این بود که برای خود فکری از این معرکه درست کند اما قاسم سلیمانی آمد و عراق و سوریه را آزاد کرد، افزود: قاسم سلیمانی و برادرانش یک مکتب دفاعی جدیدی در تاریخ بشریت ایجاد کردند که هر ملتی که این جنگ را یاد گرفته خود سراپا ایستاده است و در جنگ 33 روزه هیمنه اسرائیل را در هم شکست؛ اسرائیل به یک موجود مخوفی در بین کشورهای اسلامی تبدیل شده بود اما قاسم سلیمانی این هیمنه را فروریخت.

 

 

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی یک اندیشه، تفکر و مکتب است و نتیجه این مکتب هم در ایران و هم در کشورهای منطقه باعث تثبیت استقلال آن ها و رسیدن ملت ها به حقوق خودشان شده است، ادامه داد: جبهه مقاومت در فرماندهی قاسم سلیمانی ابعاد وسیعی به خود گرفت و یک جبهه منطقه ای و جهانی شد و راه جدیدی جلوی ملت ها گشود.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر فقط یکی از دستاوردهای قاسم سلیمانی که سرکوب داعش است را بررسی کنیم، بسیاری از حرف و حدیث هایی که دیگران تحریف و شایعه می کنند، مشخص می شود زیرا داعش پلیدترین و جنایت کارترین تروریسمی است که تاکنون مثل آن در عالم شکل نگرفته و از طرف دیگر یک فتنه بسیار بزرگی در دنیا بود و کاملاً سال ها روی این طراحی کرده بودند که یک جریان بسیار خشن را بیاورند و الله اکبر بگویند و پرچم رسول خدا را بلند بکنند اما گردن بچه های شیرخوار را بزنند و زن ها را بکشند تا جنایتی که طراحی شده بود را به نام اسلام بگذارند که همه مردم جهان از اسلام بدشان بیاید و قاسم سلیمانی آبرویی را که داعش از اسلام برده بود، به اسلام برگرداند.

 

 

وی بیان کرد: از پرتو فعالیت های برادر عزیزم قاسم سلیمانی حداقل 5 سازمان مدافع حرم در دنیا به وجود آمد؛ جیش الوطنی در سوریه، حشدالشعبی در عراق، فاطمیون در افغانستان، زینبیون در پاکستان و حیدریون؛ بعد هم حزب الله، حماس، انصارالله یمن و مبارزین افغانی و کشورهای دیگر را پشتیبانی کرد و یک عرصه خیلی بزرگ از مقاومت به وجود آورد.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با شهادت خود هم به ما عزت دیگری بخشید؛ همانطور که امامین انقلاب به ما عزت دادند، قاسم سلیمانی هم عزت جدیدی به ملت ایران داد و ثابت کرد ملت ایران گهواره و مهد قهرمانان واقعی و بزرگ واقعی جهان است و ثابت کرد که ملت ایران یک ملت بزرگ، انسان دوست، مدافع آرامش و صلح در همه نقاط عالم است و حاضر است در هر کجا که جان انسان ها به خطر می افتد، فرزندانش را اعزام کند و جلوی آن ها را بگیرد.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: مردم دوستی و با مردم بودن ویژگی قاسم سلیمانی بود اما چیز دیگری هم در مکتب قاسم سلیمانی می توان دید و آن هم برادری است؛ این برادری که در جبهه های جنگ به وجود آمد آن چنان از عاطفه و معرفت بالایی برخوردار است که قاسم هم همینطور بود چیزی که در جبهه های جنگ و در بین رزمندگان ما به نام برادری درست شده شعبه ای از ولایت الهی است.

 

 

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: اگر برادری، مردم دوستی که ویژگی مکتب حاج قاسم سلیمانی است در ایران باشد هیچگاه هیچ خطری نمی تواند ایران را تهدید کند و امیدواریم که برادری و مردم دوستی ما پابرجا باشد و مطمئناً با وجود قهرمانان بزرگ، سال های آینده امیدبخشی برای ملت ایران است و ملت ایران هیچگاه شکست نخواهد خورد و در مقابل هیچ مشکلی به بن بست نخواهد رسید.

 

کد خبر 1011532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha