گفتمان انقلاب اسلامی از مهترین اصول مکتب شهید سلیمانی است

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، گفتمان انقلاب اسلامی را از مهمترین اصول مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: اساس اصلی در این دو مکتب تواضع و محبت در قبال مردم و خدمت بی‌منت و صادقانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در خرم‌دره با تسلیت رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی با خون خود و آیت الله مصباح یزدی با قلم خود، دین خود را نسبت به انقلاب ادا کردند.

 

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری که شهید سلیمانی یک مکتب بود، ادامه داد: شخصیت سلیمانی دارای سه مؤلفه اصلی شامل «مقاومت و مبارزه با دشمن»، «محبت و عشق پر حرارت نسبت به مردم و خانواده شهدا» و «ولایت‌پذیری» است.

 

وی با تاکید براینکه همه ما باید این سه مولفه را پشتوانه زندگی خود قرار دهیم، افزود: در این صورت از مشکلات و گردنه‌های پیش روی انقلاب به خوبی عبور خواهیم کرد.

 

این مقام مسئول به دیگر ویژگی های اخلاقی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید محبت عمیقی نسبت به مردم و خانواده ها داشت و محبتی که این شهید بزرگوار نسبت به خانواده شهدا و به‌ویژه فرزندان شهدای مدافع حرم داشت، مثال‌زدنی است.

 

به گفته نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، یکی از بارزترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی، ولایت‌پذیری سردار دل‌ها است تا جایی که وی همواره تبعیت از ولایت‌فقیه را موجب سعادت‌مندی انسان عنوان می‌کرد.

 

شجاعی افزود: دشمن‌شناسی شهید سلیمانی در برابر دشمنان از دیگر ویژگی های این شهید است چرا که انسان اگر دشمن خود را نشناسد، نمی‌تواند در برابر آن‌ها ایستادگی کند.

 

وی تاکیدات قرآن در خصوص دشمن شناسی را متذکر شد و گفت: خداوند در آیه‌هایی از قرآن می‌فرماید: قطعاً شیطان برای شما دشمن است، او را به عنوان دشمن اتخاذ کنید.

 

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه‌ای که نتواند دشمن خود را بشناسد، از بین خواهد رفت، به همین خاطر در این زمینه باید بسیار آگاهانه و بابصیرت عمل کرد.

 

شجاعی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن دیرینه ایران است و این دشمنی را با توطئه های مختلف به اثبات رسانده است، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها دست‌شان به ملت ایران برسد، اجازه زندگی به آن‌ها نخواهند داد.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه تجزیه کشور ایران یکی از نقشه های آمریکا است، گفت: آمریکا دشمن تمامیت ارضی ملت ایران نیز است.

 

وی به دشمن شناسی به عنوان یکی از ارکان اصلی مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هر کسی که با دشمن معامله کند، خانه‌اش ویران می‌شود، پس باید مراقب بود تا در کشور عده‌ای با چشم بستن به روی دشمن، کشور را به سمت ویرانی و نابودی پیش نبرند.

 

شجاعی گفتمان انقلاب اسلامی را از مهمترین اصول مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: اساس اصلی در این دو مکتب تواضع و محبت در قبال مردم و خدمت بی‌منت و صادقانه در قبال آنان است.

 

کد خبر 1011590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha