انتقال بخش شیمی درمانی به بیمارستان «مطهری» جهرم

بمانا گفت: با توجه به جداسازی كامل بيماران كوويد۱۹ از ساير بخش ها در بيمارستان «پيمانيه» جهرم و انتقال آنان به ساختمان شيمي درمانی اين بيمارستان؛ عمل شيمي درمانی برای بيماران سرطانی در بخش كوليز بيمارستان «استاد مطهری» انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قهرمان بمانا»، امروز (دوشنبه 15 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام عمل های اورژانسی و الكتيو (غير اورژانسي) در بيمارستان «استاد مطهری» جهرم گفت: ماهانه نزديک به ۵۰۰ عمل اورژانسی و الكتيو (غير اورژانسی) در اين بيمارستان انجام مي شود که عمل های اورژانسی شامل زنان و زايمان، چشم و غيره و عمل های الكتيو (غير اورژانسي) شامل  جراحی عمومی، زنان، چشم و زيبايی است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بيشترين عمل هايی كه در بيمارستان ا«ستاد مطهری» جهرم انجام می شود برای بيماری های چشم است، افزود: در بين بيماري های چشم؛ آب مروارديد بيشترين عمل جراحي را دارد.

 

وي افزود: ماهانه به طور ميانگين بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ عمل چشم در اين بيمارستان انجام می شود.

 

به گفته بمانا در بيمارستان استاد مطهری، بعد از عمل چشم، بيشترين عمل ها به ترتيب زنان و زايمان و گوش و حلق و بيني است و بخش زنان و بخش داخلی بيشترين ضريب اشغال تخت ها را دارند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به بخش دياليز اين بيمارستان گفت: روزانه حدود ۴۵ تا ۵۰ بيمار در سه شيفت در اين بخش دياليز مي شوند.

 

وي با اشاره به انجام شيمی درمانی در بيمارستان استاد مطهري جهرم گفت: با توجه به جداسازی كامل بيماران كوويد ۱۹ از ساير بخش ها در بيمارستان «پيمانيه» جهرم و انتقال آنان به ساختمان شيمي درماني اين بيمارستان؛ عمل شيمی درمانی برای بيماران سرطانی در بخش كوليز بيمارستان استاد مطهری انجام مي شود.

 

بمانا با اشاره به اینکه بخش كوليز بيمارستان استاد مطهری در شيفت صبح برای بيماران تالاسمی و شيفت عصر برای شيمی درماني بيماران سرطانی است، اظهار کرد: روزانه ۱۲ نفر برای انجام شيمی درمانی از جهرم، ساير بخش ها و شهرستان هاي اطراف به اين مركز مراجعه می كنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به بستری نوزادان در بخش ان آی سی يو اين بيمارستان گفت: ماهانه ۴۰ تا ۵۰ نوزاد در اين بخش بستري مي شوند؛ اين بخش دارای هفت متخصص اطفال و فوق تخصص غدد درون ريز و نوزادان است.

 

کد خبر 1011636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha