صرفه جویی در سوخت مهم ترین عامل کاهش آلودگی هواست

خادمی با بیان اهمیت کاهش آلودگی هوا با صرفه جویی در مصرف سوخت، گفت: مصرف بالای سوخت، افت فشار و آلودگی هوا با هم ارتباط دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی»  در حاشیه نشست ویژه مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزیران کشور، نفت، نیرو، استانداران و مدیران شرکت های گاز و پخش فراورده های نفتی استانهای سراسر کشور بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مصرف بالای سوخت، افت فشار و آلودگی هوا با هم ارتباط دارند.

 

استاندار لرستان افزود: امسال میزان مصرف سوخت نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و مصرف بالای سوخت های فسیلی معادل با آلودگی هواست که بیشترین  مصرف مربوط به بخش خانگی است. 

 

 وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد؛آگاهی عمومی و بحث های تبلیغاتی در این زمینه بیشتر انجام شود تا مردم بدانند اگر مصرف به این شکل ادامه یابد ممکن است با قطعی گاز  و خاموشی برق در برخی از شهرها مواجه شوند. 

 

خادمی بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که کمیته هایی در استان‌ها تشکیل شود تا با اعمال نظارت،مشترکین پرمصرف و اداراتی که رعایت نمی کنند انشعاب  آنها قطع شود. 

 

وی اذعان داشت: در استان لرستان نیز کمیته مذکور تحت نظر معاون عمرانی تشکیل خواهد شد و بر این موضوع نظارت خواهد کرد. 

 

 استاندار لرستان با دعوت از مردم به صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت، گفت: چون ما در ابتدای خط هستیم و صنایع بزرگ و یا نیروگاه های زیادی در استان وجود ندارد مشکلی از نظر افت فشار گاز و آلودگی هوا نداریم اما چون این شبکه در کل کشور به هم وصل است اگر در کشور مشکلی به وجود بیاید طبیعتاً ما هم متاثر خواهیم شد.

کد خبر 1011649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha