فوت ۳ بیمار کرونایی / ۲۳۲ بیمار کرونایی بستری هستند

حبیب زاده گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل ۱۲۹۶ نفر فوت شده اند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 24 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم 232 نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی همین مدت 3 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل 1296 نفر فوت شده اند.

 

این مقام مسئول افزود: هم اکنون 65 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 21 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده تاکید کرد: شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های پارس آباد، نمین، سرعین، گرمی، اصلاندوز، خلخال، بیله سوار، نیر و کوثر در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: کاهش شیوع بیماری کرونا در استان نسبی است و نباید فراموش کنیم که با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به وضعیت قرمز باز خواهیم گشت و مردم همچنان باید دقت بیشتری نسبت به شیوع بیماری کرونا و کاهش رفت و آمدها داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: خانواده ها باید مراقب تجمع ها و دورهمی های شبانه باشند زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می کند.

 

حبیب زاده بیان کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

 

کد خبر 1011677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha