نشست آتی شورای امنیت درباره فلسطین

وزیر امور خارجه فلسطین از برگزاری نشست شورای امنیت درباره مسئله فلسطین در پایان ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخبر، «ریاض مالکی» وزیر امور خارجه فلسطین در برنامه «ملف الیوم» که از تلویزیون فلسطین پخش شد، گفت: زمان برگزاری نشست جدید شورای امنیت در پایان ژانویه 2021 میلادی به ریاست تونس است.

 

مالکی افزود: طرف فلسطینی درباره افزایش سطح مشارکت و حضور در این نشست گفتگو خواهد کرد و تمرکز بر چگونگی درخواست رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری همایش بین المللی صلح خواهد بود.

 

وی ادامه داد: ما از دبیرکل انتظار داریم که در این نشست حضور یابد تا گزارش خود را درباره کارهایی که انجام داده است، یا برنامه های آینده ارایه دهد.

 

وزیر امور خارجه فلسطین گفت: اتفاق نظر بین المللی برای حمایت از موضع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور برگزاری همایش بین المللی صلح وجود دارد.

 

وی افزود: محمود عباس از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا مسئولیت های خود را در قبال برگزاری و آغاز رایزنی ها با کشورهای مورد نظر به منظور آماده سازی مقدمات برگزاری این همایش بپذیرد. رئیس تشکیلات خودگردان جوابیه ای را از دبیرکل سازمان ملل دریافت کرده است.

 

مالکی گفت: با درخواست محمود عباس موافقت شده است و انتظار می رود که این رایزنی ها در اوایل امسال انجام شود.

 

وی درباره شهرک سازی گفت: خطرناک ترین مسایلی که دولت مستقل فلسطین را تهدید می کند، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است.

 

کد خبر 1011766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha