​سامانه ۱۹۵ برای ثبت شکایات مردم از دفاتر پیشخوان

توکلی از فعال‌سازی سامانه ۱۹۵ برای ثبت شکایات مردم از دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: فرآیند سجامی شدن سهام عدالت به کپی مدارک نیاز ندارد.

«فرزاد توکلی» با تاکید بر اینکه فرآیند سجامی شدن سهام عدالت به کپی مدارک نیاز ندارد و نباید هیچ وجهی از افراد اخذ شود اظهار داشت: سهام‌داران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند برای برخورداری از منافع آزادسازی باید در سامانه سجام نام‌نویسی کنند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان عنوان کرد: کلیه افرادی که در بازار سرمایه ذینفع هستند باید یکبار در این فرآیند سجامی شدن شرکت کنند.

 

توکلی با تاکید بر اینکه در روند سجامی شدن مدارک شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تماس فرد باید تصدیق هویت شود تصریح کرد: فرآیند این کار در دو مرحله انجام می‌شود و یک مرحله همان ثبت‌نام اولیه است که در این مرحله اصلا نیازی به حضور در دفاتر نیست و مردم از طریق فضای مجازی و مراجعه به سایت سجام ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

 

وی با اشاره به اینکه در این مرحله شرکت سرمایه‌گذاری بورس 10 هزار تومان را به عنوان کارمزد خدمات از مشتری اخذ می‌کند و هزینه دیگری وجود ندارد اذعان کرد: اگر فردی به هر دلیلی نتوانست در این مرحله ثبت‌نام خودش را انجام بدهد علاوه بر فضای مجازی می‌تواند به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را قطعی کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان انجام مرحله دوم احراز هویت در سامانه سجام به دو روش را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در این مرحله نیز مشمولان هم می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و هم می‌توانند در منزل خود از طریق اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های سجام نسبت به این کار اقدام کند.

 

توکلی کارمزدی که در دفاتر پیشخوان خدمات دولت از مشمولان سهام عدالت برای سجامی شدن در مرحله دوم اخذ می‌شود را 11 هزار و 100 تومان اعلام کرد و افزود: اگر فردی برای فرزند خود که زیر 18 سال سن دارد درخواست احراز هویت کند این مبلغ به 12 هزار و 700 تومان افزایش پیدا می‌کند.  

 

وی در مورد اینکه اگر مردم از دفاتر پیشخوان شکایتی داشته باشند باید به کجا مراجعه کنند نیز عنوان کرد: سامانه 195 برای ثبت شکایات مردم از دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده و فعال است بنابراین اگر خارج از تعرفه‌های اشاره شده وجهی گرفته شود مردم می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برسانند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه بیشترین شکایاتی که تاکنون وجود داشته دو مورد بوده است تصریح کرد: در فرآیند سجامی شدن هیچ کپی مدرکی نیاز نیست و مواردی نظیر ثبت هزینه‌های جانبی کپی مدارک از جمله شکایات مردمی بوده که تاکنون در سامانه 195 به ثبت رسیده است.

 

توکلی مهم‌ترین شکایات مردمی از دفاتر پیشخوان را برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی مردم برای سجامی شدن مراجعه می‌کنند برخی از دفاتر سجامی شدن را به یک فرآیند دیگری منوط می‌کنند به نام دریافت کد کاربری معامله‌گری آن لاین در حالی‌که به هیچ عنوان این مورد نیاز نیست و نباید هزینه چنین فرآیندهای غیرضروری توسط مراجعه‌کننده پرداخت شود.

کد خبر 1011870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha